Array
(
    [responseDate] => 2025-07-02T12:05:43Z
    [request] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs3.rbbd.febab.org.br:article/302
                            [datestamp] => 2016-06-24T00:10:41Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => rbbd:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The Students of Course Library and Access to Higher Education in UFMT / CUR - 2009-2012: a case study
                                            [1] => Os discentes do curso de biblioteconomia e o acesso ao ensino superior na UFMT/CUR - 2009 A 2012: um estudo de caso
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Silva, Janete Fernandes
                                            [1] => Diniz, Edileuda Soares
                                            [2] => Santos, Aline Fernanda dos
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Academic Profile. Librarianship. IES. Vestibular  and ENEM/SISU
                                            [1] => Perfil Acadêmico. Biblioteconomia. IES. Vestibular. ENEM/SISU
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article aims to meet the academic profile of the students of the School of Librarianship UFMT/CUR, corresponding to the 2009-2012 period. This is a qualitative case study of an exploratory nature, whose purpose was to find out how to access these students to the Course, is via vestibular and/or ENEM/SISU. We opted for the use of the questionnaire with objective questions, although qualitative character, as an instrument of data collection. The analysis and discussion of the results were developed by organizing the data into categories of analysis, so that it was possible to weave arguments, considering the theoretical grounding and the objectives outlined. It was concluded that the two forms of access, the vestibular and the ENEM / SISU showed similarities when the profile of the subjects surveyed. The results evidenced the rise indicative of changes related to income, the employment situation and the expectation in relation to the Course. To raise the question about the best way to access University, respondents had no opinion on the most appropriate
                                            [1] => Este artigo tem como objetivo conhecer o perfil acadêmico dos discentes do Curso de Biblioteconomia da UFMT/CUR, no período correspondente a 2009-2012. Trata-se de um estudo de caso qualitativo de cunho exploratório, cuja finalidade foi averiguar a forma de acesso desses alunos ao Curso, se via vestibular e/ou ENEM/SISU. Optou-se pelo uso do questionário com questões objetivas, embora de caráter qualitativo, como instrumento de coleta de dados. A análise e a discussão dos resultados foram elaboradas por meio da organização dos dados em categorias de análise, de modo que fosse possível tecer argumentos, levando em consideração a fundamentação teórica e os objetivos traçados. Concluiu-se que as duas formas de acesso, o vestibular e o ENEM/SISU, apresentaram semelhanças quanto ao perfil dos sujeitos pesquisados. Os resultados evidenciaram o surgimento de indicativos de mudanças relacionados à renda, à situação de empregabilidade e à expectativa em relação ao Curso. Ao levantar a questão sobre a melhor forma de acesso à Universidade, os entrevistados não souberam opinar qual a mais adequada.
                                        )

                                    [publisher] => Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.
                                    [date] => 2016-06-23
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/302
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 11 n. 2 (2015); 108-138
                                            [1] => 1980-6949
                                            [2] => 0100-0691
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/302/465
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2016 Janete Fernandes Silva
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)