Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 107
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1826
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Knowledge organization and information literacy in the digital world: a needed conversation@en
                    [1] => Organización del conocimiento y alfabetización informacional en el mundo digital: un diálogo necesario@es
                    [2] => Organização do conhecimento e literacia informacional no mundo digital: uma conversa necessária@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The interdisciplinary dialogue between knowledge organization and information literacy is examined and presented as a much-needed conversation. The viewpoint of the knowledge organization community is adopted as the central perspective, though both disciplines are considered. First, a prospective diagnosis of both disciplines is offered regarding their status for interdisciplinary cooperation, e.g., their basis for a fruitful dialogue. In the second step, the previous discussion on information literacy in the field of knowledge organization is examined in detail. Finally, it is concluded that information literacy must incorporate knowledge organization literacy with a careful consideration of the level of knowledge and needs of users. Conversely, information literacy can be helpful in knowledge organizations, and, in particular, knowledge organizations should consider information literacy as a key engine of their future disciplinary development and social relevance. Furthermore, knowledge organization systems and tools are effectively used to improve the user experience in information literacy actions and products, mainly taxonomies and ontologies in websites, assessment tools, and gamification projects.@en
                    [1] => Se examina el diálogo interdisciplinario entre la organización del conocimiento y la alfabetización informacional, y se defiende la necesidad teórica y práctica de esta conversación. Se adopta el punto de vista de la comunidad de la organización del conocimiento como perspectiva principal, aunque se tienen en cuenta ambas disciplinas. En primer lugar, se ofrece un diagnóstico prospectivo de ambas disciplinas en relación a sus bases comunes para un diálogo fructífero. En una segunda etapa, se examina en detalle la discusión que se ha realizado sobre la alfabetización informacional en el campo de la organización del conocimiento. Finalmente, se concluye que la alfabetización informacional debe incorporar necesariamente la alfabetización en organización del conocimiento, aunque con una consideración cuidadosa de las competencias y necesidades de los usuarios; y, viceversa, que la alfabetización informacional debe considerar la alfabetización informacional como un motor clave de su futuro desarrollo disciplinario y social. Además, los sistemas y herramientas de organización del conocimiento se están utilizando de manera efectiva para mejorar la experiencia del usuario en acciones y productos de alfabetización informacional específicos, principalmente mediante el uso de taxonomías y ontologías en sitios web, herramientas de evaluación y proyectos de gamificación.@es
                    [2] => O diálogo interdisciplinar entre organização do conhecimento e alfabetização informacional é examinado e apresentado como uma conversa muito necessária. O ponto de vista da comunidade da organização do conhecimento é adotado como perspectiva central, embora ambas as disciplinas sejam consideradas. Primeiramente, é oferecido um diagnóstico prospectivo de ambas as disciplinas quanto ao seu status para a cooperação interdisciplinar, por exemplo, suas bases para um diálogo frutífero. Na segunda etapa, a discussão anterior sobre alfabetização informacional no campo da organização do conhecimento é examinada em detalhes. Por fim, conclui-se que a alfabetização informacional deve incorporar a alfabetização em organização do conhecimento com uma consideração cuidadosa do nível de conhecimento e das necessidades dos usuários. Por outro lado, a alfabetização informacional pode ser útil em organizações do conhecimento e, em particular, as organizações do conhecimento devem considerar a alfabetização informacional como um motor-chave de seu futuro desenvolvimento disciplinar e relevância social. Além disso, sistemas e ferramentas de organização do conhecimento são efetivamente utilizados para aprimorar a experiência do usuário em ações e produtos de alfabetização informacional, principalmente taxonomias e ontologias em websites, ferramentas de avaliação e projetos de gamificação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Francisco Javier García Marco
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 1
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-06-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.35643/Info.30.1.9
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/518
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/518/659
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/518/660
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => en
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)