Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 107
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1826
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Dilemmas and ethical decision-making in Knowledge Organization@en
                    [1] => Dilemas y toma de decisiones éticas en las organizaciones del conocimiento@es
                    [2] => Dilemas e tomada de decisão ética na Organização do Conhecimento@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Librarians assign classification numbers and indexing terms to documents through knowledge representation and knowledge organization systems, such as classification schemes, indexing languages, etc. When representation is not carried out in a reliable way, censorship, omission, or misrepresentation of information may occur. Librarians will have to deal with ethical values as well as cultural and linguistic boundaries, and they will face dilemmas that require ethical decision-making. Once librarians realize that unresolved ethical problems can be harmful to their community users, they should be respectful. Based on reports from specialized international literature, this paper proposes a discussion about the ways in which knowledge organization tools may present ethical dilemmas for librarians. By approaching the issue from an exploratory, bibliographic, and qualitative perspective, this study aims to provide elements for discussion both in courses related to knowledge organization and other areas concerned with ethical issues though an interdisciplinary approach.@en
                    [1] => Los bibliotecarios atribuyen números de clasificación y términos de indización a los documentos a través de la representación del conocimiento y los sistemas de organización del conocimiento, tales como esquemas de clasificación y lenguajes de indización. Cuando la representación no se realiza de manera confiable, pueden ocurrir censura, omisión o mala representación de la información. Los bibliotecarios deben lidiar con valores éticos, así como con fronteras culturales y lingüísticas, y enfrentarán dilemas que requieren una toma de decisiones éticas. Una vez que los bibliotecarios se dan cuenta de que los problemas éticos no resueltos pueden ser perjudiciales para su comunidad de usuarios, deben actuar con respeto. Basado en informes de literatura internacional especializada, este artículo propone una discusión sobre las formas en que las herramientas de organización del conocimiento pueden presentar dilemas éticos para los bibliotecarios. Al abordar el tema desde una perspectiva exploratoria, bibliográfica y cualitativa, este estudio tiene como objetivo proporcionar elementos para la discusión tanto en cursos relacionados con la organización del conocimiento como en otras áreas preocupadas por cuestiones éticas a través de un enfoque interdisciplinario.@es
                    [2] => Bibliotecários atribuem números de classificação e termos de indexação a documentos por meio de sistemas de representação e organização do conhecimento, como esquemas de classificação, linguagens de indexação, etc. Quando a representação não é realizada de forma confiável, pode ocorrer censura, omissão ou deturpação da informação. Bibliotecários terão que lidar com valores éticos, bem como com fronteiras culturais e linguísticas, e enfrentarão dilemas que exigem tomada de decisões éticas. Uma vez que os bibliotecários percebam que problemas éticos não resolvidos podem ser prejudiciais aos usuários de sua comunidade, eles devem ser respeitosos. Com base em relatos da literatura internacional especializada, este artigo propõe uma discussão sobre as maneiras pelas quais ferramentas de organização do conhecimento podem apresentar dilemas éticos para bibliotecários. Ao abordar a questão de uma perspectiva exploratória, bibliográfica e qualitativa, este estudo visa fornecer elementos para discussão tanto em cursos relacionados à organização do conhecimento quanto em outras áreas que se preocupam com questões éticas, por meio de uma abordagem interdisciplinar.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Suellen Oliveira Milani
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 1
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-06-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.35643/Info.30.1.7
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/516
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/516/655
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/516/656
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => en
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)