Array
(
    [responseDate] => 2025-05-02T19:16:51Z
    [request] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2149
                            [datestamp] => 2025-04-30T18:09:09Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => revistaacervo:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => “The Portuguese are the most convenient for us”: the formation of the Brazilian nation from the perspective of Inezil Penna Marinho (1940-1954)
                                            [1] => “Los portugueses son los que más nos convienen”: la formación de la nación brasileña desde la perspectiva de Inezil Penna Marinho (1940-1954)
                                            [2] => “O português é o que mais nos convém”: a formação da nação brasileira sob a ótica de Inezil Penna Marinho (1940-1954)
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Staudt, Jéferson Luís
                                            [1] => Magalhães, Magna Lima
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => educação física
                                            [1] => Estado Novo
                                            [2] => indígenas
                                            [3] => nacionalidade
                                            [4] => physical education
                                            [5] => Estado Novo
                                            [6] => indigenous people
                                            [7] => nationality
                                            [8] => educación física
                                            [9] => Estado Novo
                                            [10] => indígenas
                                            [11] => nacionalidad
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => In the mid-twentieth century, the ideas of civility and economic progress underpinned the projects to forge an identity for Brazil. During the Estado Novo (1937-1945), intellectuals sought to outline the ethnic-racial elements that represented this conception of nationality. Considering the panorama of the time, this paper addresses the ideal of Brazilian civilization championed in the works of Inezil Penna Marinho, a prominent intellectual in physical education, who worked in the Estado Novo administration.
Keyworks: physical education; Estado Novo; indigenouspeople; nationality.
                                            [1] => A mediados del siglo XX, las ideas de civismo y progreso económico sustentaban los proyectos de construcción de una identidad para Brasil. Durante el Estado Novo (1937-1945), intelectuales trataron de delimitar los elementos étnico-raciales representativos de esta concepción de nacionalidad. Teniendo en cuenta el escenario de la época, este artículo analiza el ideal de civilización brasileña expuesto en las obras de Inezil Penna Marinho, intelectual destacado en el campo de la educación física, que trabajó en el gobierno del Estado Novo.
Palabras clave: educación física; Estado Novo; indígenas; nacionalidad.
                                            [2] => Em meados do século XX, as ideias de civilidade e progresso econômico alicerçaram os projetos de construção de uma identidade para o Brasil. Durante o Estado-Novo (1937-1945), intelectuais buscaram demarcar os elementos étnico-raciais representativos dessa concepção de nacionalidade. Considerando o cenário da época, este artigo aborda o ideal de civilização brasileira positivado em obras de Inezil Penna Marinho, destacado intelectual da educação física, que atuou na gestão estadonovista.
Palavras-chave: educação física; Estado Novo; indígenas; nacionalidade.
                                        )

                                    [publisher] => Arquivo Nacional
                                    [date] => 2025-04-30
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/2149
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Acervo; Vol. 38 No. 1 (jan./abr. - 2025): Archives, museums and libraries as spaces for knowledge production; 1-22
                                            [1] => Acervo; Vol. 38 Núm. 1 (jan./abr. - 2025): Archivos, museos y bibliotecas como espacios de producción de conocimiento; 1-22
                                            [2] => Acervo; v. 38 n. 1 (jan./abr. - 2025): Arquivos, museus e bibliotecas como espaços de produção de conhecimento; 1-22
                                            [3] => 2237-8723
                                            [4] => 0102-700X
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/2149/2312
                                            [1] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/2149/2313
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2025 Jéferson Luís Staudt, Magna Lima Magalhães
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)