Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 4
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 110
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Information Competence of the Graduate in Library and Documentation in the Face of Climate Change: a brief look at the curriculum@en
                    [1] => COMPETENCIA INFORMATIVA DEL LICENCIADO EN ECONOMÍA BIBLIOTECARIA Y DOCUMENTACIÓN (2020-2024) ANTE EL CAMBIO CLIMÁTICO: Una breve mirada al plan de estudios: um breve olhar ao currículo@es
                    [2] => Competência Informacional do Graduado em Biblioteconomia e Documentação Face às Mudanças Climáticas: um breve olhar ao currículo@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This research aims to analyze the information competence of graduates in Library Science and Documentation from the Escola Superior de Jornalismo in Mozambique, from 2020 to 2024, in the face of climate change, based on the 2016 course curriculum. This research sought to answer the following question: “What information competence does the graduate in Library Science and Documentation have to deal with climate change?”. This is an exploratory and descriptive case study, with a qualitative approach, and documentary research. Thus, the research data indicate that the graduate in Library Science and Documentation has the basis of information competence to deal with climate change from its dimensions, although with a greater incidence on the technical dimension, since most of the subjects taught at the Escola Superior de Jornalismo aim at the acquisition of technical skills for evaluating and using information in different contexts. Thus, it is concluded that the informational competence of this graduate is based on the technical, aesthetic, ethical and political dimensions that are exposed to them through the disciplines, nuclear and complementary, accommodated in the different thematic axes throughout their training, and, therefore, relevant to deal with climate change in the digital or traditional environment, together with other professionals.@en
                    [1] => Esta investigación tiene como objetivo analizar la competencia informacional de los graduados en Bibliotecología y Documentación de la Escola Superior de Jornalismo en Mozambique, de 2020 a 2024, frente al cambio climático, con base en el plan de estudios del curso 2016. Esta investigación buscó responder a la siguiente pregunta. : “¿Qué competencias informativas tienen los graduados en Biblioteconomía y Documentación para afrontar el cambio climático? ”. Se trata de un estudio de caso exploratorio y descriptivo, con enfoque cualitativo, e investigación documental. Así, los datos de la investigación indican que el egresado de Biblioteconomía y Documentación tiene la base de competencia informacional para abordar el cambio climático en función de sus dimensiones, aunque con mayor enfoque en la dimensión técnica, ya que la mayoría de las materias que se imparten en la Escuela Licenciatura en Periodismo tienen como objetivo Adquirir habilidades técnicas para evaluar y utilizar la información en diferentes contextos. Así, se concluye que la competencia informacional de este egresado se fundamenta en las dimensiones técnicas, estéticas, éticas y políticas que se le exponen a través de las disciplinas, troncales y complementarias, acomodadas en los diferentes ejes temáticos a lo largo de su formación, y, por tanto, , relevantes para abordar el cambio climático en el entorno digital o tradicional, junto con otros profesionales.@es
                    [2] => A presente pesquisa visa analisar a competência informacional do graduado em Biblioteconomia e Documentação da Escola Superior de Jornalismo em Moçambique, de 2020 a 2024, face às mudanças climáticas, baseando-se no currículo do curso de 2016. Esta pesquisa procurou responder à seguinte questão: “Que competência informacional possui o graduado em Biblioteconomia e Documentação para lidar com as mudanças climáticas? ”. Trata-se de um estudo de caso de caráter exploratório e descritivo, com uma abordagem qualitativa, e pesquisa documental. Assim, os dados da pesquisa indicam que o graduado de Biblioteconomia e Documentação possui bases da competência informacional para lidar com as mudanças climáticas a partir das suas dimensões, embora com mais incidência para a dimensão técnica, visto que a maior parte das disciplinas leccionadas na Escola Superior de Jornalismo tem em vista a aquisição de habilidades técnicas para avaliação e uso da informação em diferentes contextos. Assim, conclui-se, que a competência informacional deste graduado está alicerçada nas dimensões técnica, estética, ética e política que lhes são expostas através das disciplinas, nucleares e complementares, acomodadas nos diferentes eixos temáticos ao longo da sua formação, e, portanto, relevantes para lidar com as mudanças climáticas no entorno digital ou tradicional, junto de outros profissionais.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Joana André Machuza Matenga
                    [1] => Cecilia Preciosa Cabsela
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Competência informacional@pt
                    [1] => Mudanças climáticas@pt
                    [2] => Biblioteconomia e documentação@pt
                    [3] => Escola superior de jornalismo@pt
                    [4] => Information literacy@en
                    [5] => Climate change@en
                    [6] => Librarianship and documentation@en
                    [7] => Higher school of journalism@en
                    [8] => Alfabetización informacional@es
                    [9] => Cambio climático@es
                    [10] => Biblioteconomía y documentación@es
                    [11] => Escuela superior de periodismo.@es
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 19
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-03-27
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.36311/1981-1640.2025.v19.e025011
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/16999
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/16999/18915
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/16999/18916
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-sa/4.0
                )

        )

)