Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 86
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 316
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The use of social media as a tool for teaching the subject of nutrient metabolism@en
                    [1] => El uso de las redes sociales como herramienta para la enseñanza de la asignatura de metabolismo de nutrientes@es
                    [2] => O uso de redes sociais como ferramenta para ensino da disciplina de metabolismo de nutrientes@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article describes the implementation of innovative teaching strategies in the subject of nutrient metabolism at the Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul) in the first half of 2023. The methodology involved integrating educational technologies, such as Instagram, YouTube and Zoom, into academic monitoring, with the aimof promoting an interactive and dynamic virtual environment. The monitors developed educational content on Instagram, including weekly infographics and direct interaction with students. The use of video lessons on YouTube and on-call sessions via Zoom was implemented to review content before assessments. The results indicated a positive reception from students concerning digital tools, reflected in satisfaction, engagement and improvement in academic performance. The satisfaction survey and Instagram profile analysis highlighted the effectiveness of these innovative approaches in the educational context.@en
                    [1] => El artículo describe la implementación de estrategias innovadoras en la enseñanza de la disciplina metabolismo de nutrientes en la Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (Pontificia Universidad Católica de Rio Grande do Sul) en el primer semestre de 2023. La metodología envolvió la integración de tecnologías educativas, como Instagram, YouTube y Zoom, en el aprendizaje académico, con el objetivo de promover un entorno virtual interactivo y dinámico. Los monitores desarrollaron contenidos educativos en Instagram, incluyendo infografías semanales e interacción directa con los estudiantes. Se implementó el uso de videoclases en YouTube y sesiones de guardia vía Zoom para revisar contenidos antes de las evaluaciones. Los resultados indicaron una recepción positiva por parte de los estudiantes en relación a las herramientas digitales, reflejada en satisfacción, compromiso y mejora en el rendimiento académico. La encuesta de satisfacción y el análisis de perfiles de Instagram resaltaron la efectividad de estos enfoques innovadores en el contexto educativo.@es
                    [2] => Este artigo descreve a implementação de estratégias inovadoras no ensino da disciplina de metabolismo de nutrientes na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul no primeiro semestre de 2023. A metodologia envolveu a integração de tecnologias educacionais, como Instagram, YouTube e Zoom, na monitoria acadêmica, visando promover um ambiente virtual interativo e dinâmico. Os monitores desenvolveram conteúdo educacional no Instagram, incluindo infográficos semanais e interação direta com os alunos. O uso de videoaulas no YouTube e das sessões de plantão via Zoom foi implementado para revisão do conteúdo antes das avaliações. Os resultados indicaram uma recepção positiva dos alunos em relação às ferramentas digitais, refletindo-se em satisfação, engajamento e melhoria no desempenho acadêmico. A pesquisa de satisfação e análise do perfil do Instagram destacaram a eficácia dessas abordagens inovadoras no contexto educacional.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Daniel Forster
                    [1] => Flávia Seidler
                    [2] => Giuseppe Potrick Stefani
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Distance education@en
                    [1] => Information and communication technologies@en
                    [2] => University extension@en
                    [3] => Teaching methods@en
                    [4] => Nutrients@en
                    [5] => Formación a distancia@es
                    [6] => Tecnologías de la información y las comunicaciones@es
                    [7] => Extensión universitaria@es
                    [8] => Método de enseñanza@es
                    [9] => Nutrientes@es
                    [10] => Educação a distância@pt
                    [11] => Tecnologias da informação e da comunicação@pt
                    [12] => Extensão universitária@pt
                    [13] => Métodos pedagógicos@pt
                    [14] => Nutrientes@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 19
                    [nr] => 1
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-03-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.29397/reciis.v19i1.4082
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4082
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/4082/2778
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)