Array
(
    [responseDate] => 2023-12-17T23:58:45Z
    [request] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufsc.br:article/27332
                            [datestamp] => 2023-12-17T23:58:45Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => eb:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The teaching of archival science in Brazil: phases and influences
                                            [1] => O ensino da arquivologia no Brasil: fases e influências
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Tanus, Gabrielle Francinne S. C.
                                            [1] => Araújo, Carlos Alberto Ávila
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Arquivologia
                                            [1] => Campo científico
                                            [2] =>  Ensino
                                            [3] => História
                                            [4] => Archival Science
                                            [5] => Scientific field
                                            [6] => Education
                                            [7] => History
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The scientific field of Archival Science presented a significant increase of the courses in the country in the last years. Thus, this literature review aims to rescue the historical trajectory of the Archival Science education, with an emphasis on design influences and on the phases of its teaching, since the implementation of the first course until nowadays. This new phase of Archival Science education, which is called academic-institutional phase, comes from the diversity of places (Departments / Schools / Institutes) where the Archival Science courses are housed and also the proximity to other graduation programs, particularly on Library Science and Museum Studies, and Information Science. It is believed, therefore, that the construction of this education field history enables more fruitful discussions for both its epistemological field and the curricular field.
                                            [1] => O campo científico da Arquivologia apresentou, nos últimos anos, um significativo crescimento de cursos em todo o país. Assim, esta revisão de literatura tem como objetivo resgatar a trajetória histórica do ensino da Arquivologia, com ênfase no delineamento das influências e das fases de seu ensino, desde a implantação do primeiro curso até os dias atuais. Esta nova fase em que se encontra o ensino da Arquivologia, denominada fase acadêmico-institucional, provém da diversidade de locais (departamentos/escolas/institutos) onde os cursos de Arquivologia estão abrigados e também pela proximidade com outros cursos de graduação, sobretudo de Biblioteconomia e Museologia, e de pós-graduação em Ciência da Informação. Acredita-se, portanto, que a construção da história do ensino desse campo possibilita discussões mais fecundas tanto para o seu campo epistemológico quanto para o campo curricular.
                                        )

                                    [publisher] => Departamento de Ciência da Informação – UFSC
                                    [date] => 2013-08-13
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => revisão de literatura
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2013v18n37p83
                                            [1] => 10.5007/1518-2924.2013v18n37p83
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 18 No. 37 (2013); 83-102
                                            [1] => Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 18 Núm. 37 (2013); 83-102
                                            [2] => Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 18 n. 37 (2013); 83-102
                                            [3] => 1518-2924
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2013v18n37p83/25333
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2013 Gabrielle Francinne S. C. Tanus, Carlos Alberto Ávila Araújo
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)