Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 6
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 812
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Avaliação da aprendizagem digital segundo o ChatGPT-3.5 e a autoria híbrida humano-IA@pt
                    [1] => Evaluation of digital learning according to chatGPT-3.5 and human-AI hybrid authorship@en
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Introduction: Artificial Intelligence (AI) is increasingly present in our daily lives, with diverse possibilities of use. They provide interactions and learning that are related to cognitive processes, algorithms and artificial neural networks with the purpose of simulating the human capacity for decision-making. In this direction, education needs to appropriate these technological and communication resources. In view of this, the assessment of digital learning becomes relevant. Digital technologies offer new assessment possibilities, enabling a comprehensive, personalized and interactive approach. In this context, this writing aims to understand the assessment of digital learning based on the response presented by ChatGPT-3.5. Method: This is a qualitative research, literature review, with the following problem: what is the assessment of digital learning according to ChatGPT-3.5? Results: Discussions about concepts of learning assessment, analysis of the ChatGPT-3.5 response on the research problem and proposition of evaluative activity using ChatGPT-3.5, addressing hybrid human-AI authorship. Conclusion: We understand that ChatGPT-3.5 provides an answer centered on the concepts of Assessment as Examination and Measurement. Furthermore, a proposal for an evaluative activity using ChatGPT-3.5, addressing hybrid human-AI authorship.@en
                    [1] => Introdução: As Inteligências Artificiais (IA) estão cada vez mais presentes em nosso cotidiano, com diversas possibilidades de uso. Elas proporcionam interações e aprendizados que se relacionam a processos cognitivos, algoritmos e redes neurais artificiais com a finalidade de simular a capacidade humana para a tomada de decisão. Nessa direção, a educação precisa se apropriar desses recursos tecnológicos e comunicacionais. À vista disso, a avaliação da aprendizagem digital torna-se relevante. As tecnologias digitais oferecem novas possibilidades de avaliação, permitindo uma abordagem abrangente, personalizada e interativa. Nesse contexto, este escrito tem o objetivo de compreender a avaliação da aprendizagem digital a partir da resposta apresentada pelo ChatGPT-3.5. Método: Trata-se de uma pesquisa qualitativa, de revisão de literatura, com o seguinte problema: o que é avaliação da aprendizagem digital segundo o ChatGPT-3.5? Resultados: Discussões acerca de concepções da avaliação da aprendizagem, análise da resposta do ChatGPT-3.5 sobre o problema de pesquisa supracitado e proposição de atividade avaliativa utilizando o ChatGPT-3.5, abordando a autoria híbrido humano-IA. Conclusão: Entendemos que o ChatGPT-3.5 fornece uma resposta centrada nas concepções da Avaliação como Exame e Medida, além de salientarmos que a autoria híbrida humano-IA pode auxiliar os discentes no processo de ensino e aprendizagem.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Telma Brito Rocha
                    [1] => Cleyton Brandão
                    [2] => Williams Panfile
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Assessment of digital learning@en
                    [1] => Chatgpt@en
                    [2] => Artificial intelligence@en
                    [3] => Online education.@en
                    [4] => Avaliação da aprendizagem digital@pt
                    [5] => Chatgpt@pt
                    [6] => Inteligência artificial@pt
                    [7] => Educação on-line.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 13
                    [nr] => novas
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-01-24
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5380/atoz.v13i0.92219
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufpr.br/atoz/article/view/92219
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufpr.br/atoz/article/view/92219/74457
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)