Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 39
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1610
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Archives as educational spaces: : an understanding based on the dimensions of information literacy@en
                    [1] => Los archivos como espacios educativos: una comprensión a partir de las dimensiones de la alfabetización informacional@es
                    [2] => Arquivos como espaços educativos: uma compreensão a partir das dimensões da competência em informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In contemporary society, archives can play an essential role in terms of democratizing access to information, for this reason it is worth highlighting aspects such as the dynamism of archives in the face of historical and technological changes that impact the way in which the information contained in collections is treated. This research investigated educational dissemination practices in archives, considering the technical, ethical, aesthetic and political dimensions of information literacy. The methodology used was descriptive, with a qualitative approach, through an Integrative Literature Review. The corpus was composed of ten studies on education in archives, analyzed using the categorial analysis technique of content analysis, relating their debates to the dimensions of information literacy. The results indicated that these dimensions are related to educational actions in archives, such as the development of knowledge and skills, reflection on heritage and monuments, understanding social relations in archival information and the role of archives in promoting citizenship. It was concluded that information literacy strengthens educational practices and, by covering its four dimensions, expands the social role of archives.@en
                    [1] => En la sociedad contemporánea los archivos pueden jugar un papel esencial en lo que respecta a la democratización del acceso a la información, para ello cabe resaltar aspectos como el dinamismo de los archivos ante los cambios históricos y tecnológicos que impactan la forma en que se trata la información contenida en las colecciones. Este artículo investigó las prácticas de difusión educativa en archivos, considerando las dimensiones técnicas, éticas, estéticas y políticas de la alfabetización informacional. La metodología utilizada fue descriptiva, con enfoque cualitativo, mediante una Revisión Integrativa de la Literatura. El corpus estuvo compuesto por diez estudios sobre educación en archivos, analizados mediante la técnica de análisis categórico y análisis de contenido, relacionando sus debates con las dimensiones de la competencia informacional. Los resultados indicaron que estas dimensiones están relacionadas con acciones educativas en archivos, como el desarrollo de conocimientos y habilidades, la reflexión sobre el patrimonio y los monumentos, la comprensión de las relaciones sociales en la información archivística y el papel de los archivos en la promoción de la ciudadanía. Se concluyó que la alfabetización informacional fortalece las prácticas educativas y, al abarcar sus cuatro dimensiones, amplía el papel social de los archivos.@es
                    [2] => Na sociedade contemporânea, os arquivos podem ter papel essencial no que concerne à democratização do acesso à informação, para isso cabe destacar aspectos como a dinamicidade dos arquivos diante das mudanças históricas e tecnológicas que impactam a forma como a informação contida nos acervos é tratada. Esta pesquisa investigou as práticas de difusão educativa em arquivos, considerando as dimensões técnica, ética, estética e política da competência em informação. A metodologia utilizada foi descritiva, com abordagem qualitativa, por meio de uma Revisão Integrativa da Literatura. O corpus foi composto por dez estudos sobre educação em arquivos, analisados por meio da técnica de análise categorial da de análise de conteúdo, relacionando seus debates às dimensões da competência em informação. Os resultados indicaram que essas dimensões se relacionam às ações educativas em arquivos, tais como no desenvolvimento de conhecimentos e habilidades, na reflexão sobre patrimônio e monumento, na compreensão das relações sociais na informação arquivística e no papel dos arquivos na promoção da cidadania. Concluiu-se que a competência em informação fortalece as práticas educacionais e, ao abranger suas quatro dimensões, amplia o papel social dos arquivos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ana Maria Mendes Miranda
                    [1] => Adriana Rosecler Alcará
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Information literacy@en
                    [1] => Archival dissemination@en
                    [2] => Educational dissemination@en
                    [3] => Diffusion@en
                    [4] => Alfabetización informacional@es
                    [5] => Difusión de archivos@es
                    [6] => Difusión educativa@es
                    [7] => Difusión@es
                    [8] => Competência em informação@pt
                    [9] => Difusão arquivística@pt
                    [10] => Difusão educativa@pt
                    [11] => Difusão@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 9
                    [nr] => na sociedade
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-03-14
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21680/2447-0198.2025v9n1ID38039
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/38039
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/38039/20028
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc/4.0
                )

        )

)