Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 40
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 630
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The state of the art of ischools on the Web of Science: analysis of scientific production with bibliometric notes@en
                    [1] => El estado del arte de las ischools en la Web of Science: análisis de la producción científica con notas bibliométricas@es
                    [2] => O estado da arte das ischools na Web of Science: análise da produção científica com apontamentos bibliométricos@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It presents the results of a search carried out on the Web of Science database, using the typology article and the theme ischool, to check the state of the art on the subject. Out of a total of 162 articles, 43 were selected because they directly addressed ischools in their texts or Library of Information Science, which are the forerunners of the movement. The research, classified in terms of its objectives as descriptive and bibliographical in terms of its technical procedures, revealed that: the United States is the country that best represents the number of researchers working on the subject, when the results of authorship are unified. However, when checked in isolation, i.e., as a unit, China, with Wuhan University, is the institution with the highest number of authorships on the subject. The most frequent subjects were: 1 - data, especially data science associated with the ischool curriculum, 2 - digital humanities and 3 - archival education and its practices. In conclusion, it was found that, as it is an emerging topic in the field of information, that is, with its implementation in 2005, studies involving ischools are still incipient, although it is possible to see trends indicated by the paths glimpsed in the articles listed to verify their state of the art.@en
                    [1] => Presenta los resultados de una búsqueda realizada en la base de datos Web of Science, utilizando la tipología article y el tema ischool, para comprobar el estado de la cuestión. De un total de 162 artículos, se seleccionaron 43 porque abordaban directamente las isescuelas en sus textos o Bibliotecas de Ciencias de la Información, precursoras del movimiento. La investigación, clasificada en cuanto a sus objetivos como descriptiva y bibliográfica en cuanto a sus procedimientos técnicos, reveló que: Estados Unidos es el país que mejor representa el número de investigadores que trabajan en el tema, cuando se unifican los resultados de autoría. Sin embargo, cuando se comprueba de forma aislada, es decir, de forma unitaria, China, con la Universidad de Wuhan, es la institución con mayor número de autorías sobre el tema. Los temas más frecuentes fueron: 1 - datos, especialmente ciencia de datos asociada al plan de estudios de ischools, 2 - humanidades digitales y 3 - enseñanza de la archivología y sus prácticas. Las conclusiones fueron que, al tratarse de un tema emergente en el campo de la información, es decir, que nació en 2005, los estudios sobre las iscuelas son todavía incipientes, aunque es posible visualizar tendencias indicadas por las trayectorias vislumbradas en los artículos enumerados para comprobar el estado de la cuestión.@es
                    [2] => Apresenta resultado de pesquisa realizada na base de dados Web of Science, com a tipologia artigo e a temática ischool, para verificar o estado da arte relacionadas ao tema. Em um universo de 162 artigos, separou-se 43 por abordar diretamente as ischools em seus textos ou a Library of Information Science, que são as precursoras do movimento. A pesquisa classificada quanto aos seus objetivos como descritiva e bibliográfica quanto aos seus procedimentos técnicos revelou que: os Estados Unidos é o país, quando unificado os resultados de autoria, que melhor representa o número de pesquisadores que trabalham a temática. No entanto, quando verificados de forma isolada, ou seja, de forma unitária, a China, com a Universidade de Wuhan é a instituição com o maior número de autorias sobre a temática. Os assuntos com maiores frequências foram: 1 - os dados, em especial a Ciência de dados associados ao currículo das ischools, 2 - as Humanidades digitais e 3 - o ensino em Arquivologia e as suas práticas. Como conclusões, constatou-se que, por ser uma temática emergente na área da informação, ou seja, com a sua efetivação em 2005, os estudos envolvendo as ischools ainda são incipientes, ainda que, é possível visualizar tendências apontadas pelos caminhos vislumbrados nos artigos elencados para verificar o seu estado da arte.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Leandro da Conceição Borges
                    [1] => Mauricio Barcellos Almeida
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Ischools@pt
                    [1] => Informação@pt
                    [2] => Ciência da informação@pt
                    [3] => Web of science@pt
                    [4] => Ischools@es
                    [5] => Información@es
                    [6] => Ciencias de la información@es
                    [7] => Web of science@es
                    [8] => Ischools@en
                    [9] => Information@en
                    [10] => Information science@en
                    [11] => Web of science@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 18
                    [nr] => 1
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-03-20
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/rici.v18.n1.2025.51624
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/51624
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/51624/42261
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)