Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 33
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1773
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Open Research Data Repositories on Brazilian university platforms@en
                    [1] => Repositórios de Dados Abertos de Pesquisa em plataformas de universidades brasileiras@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The research aims to describe and analyze aspects of research data repositories linked to Higher Education Institutions (HEIs) in Brazil. To this end, exploratory research and a descriptive analysis were carried out using the Re3data website, one of the main directories for recording global research data. Eight repositories were analyzed based on the categories: software, open access, licenses and metadata standards. The results suggest that these aspects may present advantages for researchers in carrying out frequent searches in these repositories, on the one hand, and on the other, they can lead to numerous discrepancies when collecting, sharing, reusing and finding data when they are not well managed.@en
                    [1] => La investigación tiene como objetivo describir y analizar aspectos de los repositorios de datos de investigación vinculados a Instituciones de Educación Superior (IES) en Brasil. Para ello, se llevó a cabo una investigación exploratoria y un análisis descriptivo utilizando el sitio web Re3data, uno de los principales directorios para el registro de datos de investigación a nivel mundial. Se analizaron ocho repositorios según las categorías: software, acceso abierto, licencias y estándares de metadatos. Los resultados sugieren que estos aspectos pueden presentar ventajas para los investigadores a la hora de realizar búsquedas frecuentes en estos repositorios, por un lado, y por otro, pueden dar lugar a numerosas discrepancias a la hora de recoger, compartir, reutilizar y encontrar datos cuando no están bien. administrado.
Palabras clave:Repositorios de datos abiertos; universidades brasileñas; Datos de la investigación@es
                    [2] => A pesquisa teve como objetivo descrever e analisar os aspectos técnicos dos repositórios de dados de pesquisa vinculados às Instituições de Ensino Superior (IES) no Brasil. Para isso, realizou-se pesquisa exploratória e uma análise descritiva a partir do site Re3data, um dos principais diretórios de registro de dados globais de pesquisa. Foram analisados oito repositórios a partir das categorias: software, acesso aberto, licenças e padrão de metadados. Os resultados sugerem que estes aspectos podem apresentar vantagens por parte dos pesquisadores em realizar pesquisas frequentes nestes repositórios, por um lado, e por outro, podem acarretar inúmeras discrepâncias ao realizar suas coletas, compartilhamento, reutilização e encontrabilidade dos dados quando não estão bem gerenciados.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Adriana Alves Rodrigues
                    [1] => Guilherme Ataide Dias
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Repositórios@pt
                    [1] => Universidades brasileiras@pt
                    [2] => Dados de pesquisa@pt
                    [3] => Repositories@en
                    [4] => Brazilian universities@en
                    [5] => Research data@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 12
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-02-14
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.28998/cirev.2025v12e17799
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/17799
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/17799/12609
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)