Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 33
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1771
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Information, knowledge and technology in the educational context@en
                    [1] => INFORMACIÓN, CONOCIMIENTO Y TECNOLOGÍA EN EL CONTEXTO EDUCATIVO.docx@es
                    [2] => Informação, conhecimento e tecnologia no contexto educacional@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Currently, the development of Digital Information and Communication Technologies (TDIC) is noto-rious for the evolution of all sectors of society. In the school context, technologies appear as an at-tractive means for information to be consolidated. Technological devices facilitate access and the acquisition of knowledge, but they are not decisive, since the mediation of information is funda-mental for the construction of knowledge. However, for information to become knowledge, it is necessary to understand, have a critical sense and make sense for the lives of individuals. In this sense, the study aims to discuss contributions of knowledge construction, appropriation of infor-mation and the use of digital information technologies (TDIC) for contemporary society, especially the educational context. With the development of a bibliographic review based on the production of researchers who develop studies on this theme, it was possible to elaborate the concepts of in-formation, knowledge and digital technologies and correlate them to the school context.@en
                    [1] => Actualmente, el desarrollo de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones Digitales (TDIC) tiene una notoria importancia para la evolución de todos los sectores de la sociedad. En el contexto escolar, las tecnologías emergen como un medio atractivo para consolidar la información. Los dispositivos tecnológicos facilitan el acceso y la adquisición del conocimiento, pero no son determinantes, ya que la mediación de la información es fundamental para la construcción del conocimiento. Sin embargo, para que la información se convierta en conocimiento, es necesario comprender, tener un sentido crítico y dar sentido a la vida de las personas. En este sentido, el estudio tiene como objetivo discutir los aportes de la construcción del conocimiento, la apropiación de la información y el uso de las tecnologías de la información digital (TDIC) para la sociedad contemporánea, especialmente el contexto educativo. Con el desarrollo de una revisión bibliográfica basada en la producción de investigadores que realizan estudios sobre esta temática, fue posible realizar una elaboración de los conceptos de información, conocimiento y tecnologías digitales y correlacionarlos con el contexto escolar.@es
                    [2] => Na atualidade o desenvolvimento das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDIC) tem notória importância para a evolução de todos os setores da sociedade. No contexto escolar, as tec-nologias surgem como meio atrativo para que as informações se consolidem. Os aparatos tecnoló-gicos facilitam o acesso e a aquisição do conhecimento, porém não são determinantes, já que a mediação da informação é fundamental para a construção do saber. Entretanto, para a informação se constituir em conhecimento é preciso compreender, ter senso crítico e fazer sentido para a vida dos indivíduos. Neste sentido, o estudo tem como objetivo discorrer sobre contribuições da construção do conhecimento, apropriação da informação e o uso das tecnologias digitais de informação (TDIC) para a sociedade contemporânea, especialmente o contexto educacional. Com o desenvolvimento de uma revisão bibliográfica baseada na produção de pesquisadores que desenvolvem estudos sobre essa temática, foi possível realizar uma elaboração dos conceitos de informação, conhecimentos e tecnologias digitais e correlacioná-los ao contexto escolar.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Angela Vicente Alonso Watari
                    [1] => Oswaldo Francisco de Almeida Júnior
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Appropriation of information@en
                    [1] => Digital information and communication technology@en
                    [2] => Knowledge@en
                    [3] => Apropriação da informação@pt
                    [4] => Tecnologia digital de informação e comunicação@pt
                    [5] => Conhecimento@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 12
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-02-03
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.28998/cirev.2025v12e12988
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/12988
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/12988/12549
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)