Array
(
    [responseDate] => 2025-02-18T19:23:54Z
    [request] => https://revista.ibict.br/p2p/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revista.ibict.br:article/7333
                            [datestamp] => 2025-02-15T23:44:55Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => p2p:TDID
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => TRANSFORMAÇÃO DIGITAL EM BANCO ESTATAL: Uma Análise da Percepção dos Colaboradores
                                            [1] => DIGITAL TRANSFORMATION IN A STATE BANK:An Analysis of Employees’ Perception
                                            [2] => TRANSFORMACIÓN DIGITAL EN UN BANCO ESTATAL:Un Análisis de la Percepción de los Empleados
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Oliveira, Luana Lopes de 
                                            [1] => Andrade, Natalia Ferreira 
                                            [2] => Gomes, Matheus da Costa 
                                            [3] => Mustafa, Adham Najeh Abdel Hamid Mohd
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => governance
                                            [1] => technology
                                            [2] => finance
                                            [3] => financial
                                            [4] => risk
                                            [5] => gobernanza
                                            [6] => tecnología
                                            [7] => finanzas
                                            [8] => financiero
                                            [9] => governança
                                            [10] => tecnologia
                                            [11] => finanças
                                            [12] => financeiro
                                            [13] => Transformação Digital
                                            [14] => Banco
                                            [15] => Colaboradores
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => O sistema bancário que tecnologicamente vem se desenvolvendo em busca de trazer experiências digitais para os clientes com serviços além dos tradicionais, possui cada vez mais um elevado nível de competitividade por meio de transparência, confiabilidade, serviços personalizados, comodidade, fidelidade, confiabilidade e rapidez. O objetivo desta pesquisa é analisar os principais impactos do avanço tecnológico nos serviços digitais bancários em banco governamental, na percepção dos funcionários do banco, uma amostra nível Brasil. Desta forma, uma pesquisa bibliográfica e com questionário aplicado eletronicamente em maio de 2023, respondido por 122 funcionários de um dos maiores bancos do Brasil, apresenta os resultados de como os serviços estão sendo oferecidos, além dos impactos da transformação digital na estrutura interna da organização que de forma direta ou indiretamente atingem o cliente. Os resultados apresentaram também que existe impacto da governança no avanço tecnológico de 74,6 % e que há confiabilidade de 86,40% que o banco passa para o cliente na sua evolução tecnológica e no seu relacionamento com o governo, inclusive oferece serviços governamentais com a segurança de 86,9% percebida pelos clientes dos serviços oferecidos na percepção dos funcionários.
                                            [1] => The banking system, which has been technologically developing in search of bringing digital experiences to customers with services beyond the traditional ones, increasingly has a high level of competitiveness through transparency, reliability, personalized services, convenience, loyalty, reliability and speed. The objective of this research is to analyze the main impacts of technological advancement in digital banking services in government banking, in the perception of bank employees, a sample of the bank. In this way, a bibliographic research and with a questionnaire applied electronically in May 2023, answered by 122 employees of one of the largest banks in Brazil, presents the results of how services are being offered, in addition to the impacts of digital transformation on the internal structure of the organization that directly or indirectly affect the customer. The results also showed that there is an impact of governance on technological advancement of 74.6% and that there is reliability of 86.40% that the bank passes on to the customer in its technological evolution and in its relationship with the government, including offering government services with the security of 86.9% perceived by customers of the services offered in the perception of employees. Keywords: governance; technology; finance; financial.
                                            [2] => El sistema bancario, que se ha venido desarrollando tecnológicamente en busca de acercar experiencias digitales a los clientes con servicios más allá de los tradicionales, tiene cada vez más un alto nivel de competitividad a través de transparencia, confiabilidad, servicios personalizados, conveniencia, lealtad, confiabilidad y rapidez. El objetivo de esta investigación es analizar los principales impactos de los avances tecnológicos en los servicios de banca digital en un banco gubernamental, en la percepción de los empleados bancarios, una muestra brasileña. De esta manera, una investigación bibliográfica y un cuestionario aplicado electrónicamente en mayo de 2023, respondido por 122 empleados de uno de los mayores bancos de Brasil, presenta los resultados de cómo se están ofreciendo los servicios, además de los impactos de la transformación digital en la estructura interna. de la organización que directa o indirectamente llegan al cliente. Los resultados también mostraron que hay un impacto de la gobernanza en el avance tecnológico del 74,6% y que hay una confiabilidad del 86,40% que el banco transmite al cliente en su evolución tecnológica y en su relación con el gobierno, incluyendo ofrecer servicios gubernamentales con la seguridad del 86,9% percibida por los clientes de los servicios ofrecidos en la percepción de los empleados.
                                        )

                                    [publisher] => IBICT
                                    [date] => 2025-02-15
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/7333
                                            [1] => 10.21728/p2p.2025v11n2e-7333
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => P2P & INOVAÇÃO; Vol. 11 No. 2 (2025): Publicação contínua (jan./jun. 2025); e-7333
                                            [1] => P2P E INOVAÇÃO; v. 11 n. 2 (2025): Publicação contínua (jan./jun. 2025); e-7333
                                            [2] => 2358-7814
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/7333/7178
                                            [1] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/7333/7179
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2025 Luana Lopes de  Oliveira, Natalia Ferreira  Andrade, Matheus da Costa  Gomes, Adham Najeh Abdel Hamid Mohd Mustafa
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)