Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 74
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 399
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Teleworking during the COVID-19 pandemic: working conditions and mental health of higher education professionals@en
                    [1] => Teletrabalho na pandemia: condições de trabalho e saúde mental de profissionais da Educação Superior@es
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Introduction: Telework became a widely adopted practice during the COVID-19 pandemic, transforming working conditions across various sectors, including higher education. This scenario presented significant challenges for professionals, such as adapting to new technologies, increased workloads, and difficulties in balancing personal and professional life.
Objective: To evaluate mental health, teleworking conditions and the difficulties faced by higher education professionals in the context of teleworking during the pandemic.
Methods: Cross-sectional, quantitative study, developed with 99 higher education professionals from a Public University in Minas Gerais, Brazil, who worked remotely during the COVID-19 pandemic in 2021. Data collection was carried out using the Inventory of Assessment of the Mental Health of Teleworkers. The data were analyzed using descriptive and inferential analysis, using Person´s ji-square test and Poisson Regression, with a significance level of 5%.
Results: The majority of workers were female, with an average age of 42.7 years, with an average family income of 9,452 reais, belonging to the teaching category, working between 5 and 8 hours a day. Workers stated that the pace of work was excessive (32%), they were under pressure (35%), demands for results (34%), rigid tasks (41%), they had no rest (38%) and that the home environment it was uncomfortable (44%). In the mental health assessment, 85% of them felt distressed, exhausted, stressed, anxious and/or overwhelmed when teleworking. The variables: smoking and teaching professional category were associated with work organization (p < 0.05). The variables: income, smoking and teaching professional category were associated with the mental health of professionals (p < 0.05).
Conclusion: there was an important impact of teleworking on the physical and mental health of workers, therefore, it is important to think about better living and working conditions for this professional category.@en
                    [1] => Introdução: O teletrabalho tornou-se uma prática amplamente adotada durante a pandemia de COVID-19, transformando as condições de trabalho em diversos setores, incluindo a educação superior. Esse cenário trouxe desafios significativos para os profissionais, como a adaptação a novas tecnologias, aumento da carga de trabalho e a dificuldade em equilibrar a vida pessoal e profissional.
Objetivo: Avaliar a saúde mental, as condições de teletrabalho e as dificuldades enfrentadas por profissionais da educação superior no contexto de teletrabalho na pandemia.
Métodos: Estudo transversal, quantitativo, desenvolvido com 99 profissionais da educação superior de uma Universidade Pública de Minas Gerais, Brasil, que atuavam na modalidade de teletrabalho durante a pandemia de COVID-19 em 2021. A coleta de dados foi realizada por meio do Inventário de Avaliação da Saúde Mental de Teletrabalhadores. Os dados foram analisados por meio de análise descritiva e inferencial, utilizando teste ji-quadrado de Person e Regressão de Poisson, com nível de significância de 5 %.
Resultados: A maioria dos trabalhadores eram do sexo feminino, com idade média de 42,7 anos, com renda familiar média de 9.452 reais, pertencentes a categoria de docentes, trabalhavam entre 5 e 8 horas por dia. Os trabalhadores declararam que, o ritmo de trabalho era excessivo (32 %), sofriam pressões (35 %), cobranças por resultados (34 %), tarefas rígidas (41 %), não tinham descanso (38%) e que o ambiente domiciliar era desconfortável (44 %). Na avaliação da saúde mental, 85 % deles sentiam-se angustiados, esgotado, estressado, ansioso e/ou sobrecarregado no teletrabalho. As variáveis: tabagismo e a categoria profissional docente estavam associadas à organização do trabalho (p < 0,05). Já as variáveis: renda, tabagismo e categoria profissional docente tiveram associação com a saúde mental dos profissionais (p < 0,05).
Conclusão: Observou-se importante impacto do teletrabalho na saúde física e mental dos trabalhadores, por isso, é importante pensar em melhores condições de vida e trabalho para essa categoria profissional.@es
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Sergio Valverde Marques dos Santos
                    [1] => Stephanie Oliveira Cardoso de Sá
                    [2] => Matheus Felipe Botelho Chaves
                    [3] => Beatriz Maria dos Santos Santiago Ribeiro
                    [4] => Leslie Diniz Alves
                    [5] => Policardo Gonçalves da Silva
                    [6] => Luiz Almeida da Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Saúde mental@es
                    [1] => Teletrabalho@es
                    [2] => Pandemia@es
                    [3] => Saúde do trabalhador@es
                    [4] => Universidade@es
                    [5] => Mental health@en
                    [6] => Teleworking@en
                    [7] => Pandemic@en
                    [8] => Worker´s health@en
                    [9] => University@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 36
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-02-13
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://acimed.sld.cu/index.php/acimed/article/view/2836
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://acimed.sld.cu/index.php/acimed/article/view/2836/1349
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => es
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                )

        )

)