Array
(
    [responseDate] => 2025-02-18T19:21:59Z
    [request] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/63600
                            [datestamp] => 2025-02-04T18:08:21Z
                            [setSpec] => policromias:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => GESTOS E MOVIMENTOS DO CORPO NO RAP: uma análise semiológica do videoclipe A Música da Mãe
                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Sousa Feitosa, Davi Aron
                                            [1] => Pereira Lopes, Michelle Aparecida
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article analyzes the movements of intericonicity in still images cut from the music video Mother Music´s, by rapper Djonga from Minas Gerais, materialized through the artist's body and gestures. Therefore, our proposal is to reflect on the meanings constructed and/or reproduced by discursive memory in the media field. To this end, we are based on the theoretical-methodological framework of Discourse Studies, relying on the works of Michel Foucault (2008) and, especially with regard to the Historical Semiology of Jean-Jacques Courtine (2013), also mobilizing the works by Ricardo Teperman (2015) and Thiago Soares (2004) about the history of rap and the formation of the music video consecutively, in the end, in our analyzes we point out a discursive practice that (re)signifies and (re)shapes the senses through the body and rap.
                                            [1] => O presente artigo analisa os movimentos de intericonicidade em imagens fixas recortadas do videoclipe A Música da Mãe, do rapper mineiro Djonga, materializados através do corpo e dos gestos do artista. Desse modo, nossa proposta é refletir sobre os sentidos construídos e/ou reproduzidos pela memória discursiva no campo midiático. Para esse fim, fundamentamo-nos no referencial teórico-metodológico dos Estudos do Discurso, apoiando-nos nos trabalhos de Michel Foucault (2008) e, especialmente no que tange a Semiologia Histórica de Jean-Jacques Courtine (2013), mobilizando ainda os trabalhos de Ricardo Teperman (2015) e Thiago Soares (2004) acerca da história do rap e a formação do videoclipe consecutivamente, ao fim, em nossas análises apontamos uma prática discursiva que (re)significa e (re)modela os sentidos por meio do corpo e do rap.
                                        )

                                    [publisher] => Laboratório de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                    [date] => 2024-12-30
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado pelos pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/63600
                                            [1] => 10.61358/policromias.2024.v9n3.63600
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som; v. 9 n. 3 (2024)
                                            [1] => 2448-2935
                                            [2] => 2448-2935
                                            [3] => 10.61358/policromias.2024.v9n3
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/63600/42680
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2024 Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)