Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 107
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 946
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Educational technology on the rise: The integration of Artificial Intelligence in teaching at the school of Library and Information Science of the University of Costa Rica@en
                    [1] => Tecnología educativa en ascenso: La integración de Inteligencia Artificial en la enseñanza de la escuela de Bibliotecología y Ciencias de la Información de la Universidad de Costa Rica@es
                    [2] => Tecnologia educacional em ascensão: a integração da Inteligência Artificial no ensino da Escola de Biblioteconomia e Ciência da Informação da Universidade da Costa Rica@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This paper seeks to understand how teachers at the School of Library and Information Science (EBCI) of the University of Costa Rica use artificial intelligence (AI) language models in their educational experience. A mixed methodology was employed, according to Creswell, with a study population composed of active faculty during the first semester of 2024, obtaining a response rate of 63%. Data collection included a questionnaire with closed and open-ended questions for the quantitative phase and a focus group for the qualitative analysis. The results reveal that almost all teachers have used AI tools for lesson planning. However, there is concern about the appropriate use of AI in learning and the need for training on its ethical management. Teachers highlighted the lack of training provided by EBCI, considering it crucial to properly manage AI in student work. This highlights the need for a regulation governing its use in educational settings. In conclusion, AI tools are present in most EBCI courses for planning and methodological support, but it is essential that the authorities provide training and propose regulations to govern their use by students and teachers.@en
                    [1] => Este trabajo busca entender cómo los docentes de la Escuela de Bibliotecología y Ciencias de la Información (EBCI) de la Universidad de Costa Rica utilizan los modelos de lenguaje de inteligencia artificial (IA) en su experiencia educativa. Se empleó una metodología mixta, según Creswell, con una población de estudio compuesta por el personal docente activo durante el primer semestre de 2024, obteniendo una tasa de respuesta del 63 %. La recolección de datos incluyó un cuestionario con preguntas cerradas y abiertas para la fase cuantitativa y un grupo focal para el análisis cualitativo. Los resultados revelan que casi todos los docentes han utilizado herramientas de IA para planificar sus lecciones. Sin embargo, existe preocupación por el uso adecuado de la IA en el aprendizaje y la necesidad de formación sobre su gestión ética. Los docentes destacaron la falta de capacitación proporcionada por la EBCI, considerándola crucial para manejar correctamente la IA en trabajos estudiantiles. Esto resalta la necesidad de un reglamento que norme su uso en entornos educativos. En conclusión, las herramientas de IA están presentes en la mayoría de los cursos de la EBCI para planificación y apoyo metodológico, pero es esencial que las autoridades ofrezcan capacitación y propongan reglamentos para regular su uso por estudiantes y profesores.@es
                    [2] => Este artigo busca entender como os professores da Escola de Biblioteconomia e Ciência da Informação (EBCI) da Universidade da Costa Rica usam modelos de linguagem de inteligência artificial (IA) em sua experiência educacional. Foi empregada uma metodologia mista, de acordo com Creswell, com uma população de estudo composta por professores ativos durante o primeiro semestre de 2024, obtendo uma taxa de resposta de 63%. A coleta de dados incluiu um questionário com perguntas fechadas e abertas para a fase quantitativa e um grupo de foco para a análise qualitativa. Os resultados revelam que quase todos os professores usaram ferramentas de IA para o planejamento de aulas. No entanto, há preocupações sobre o uso adequado da IA na aprendizagem e a necessidade de treinamento sobre seu gerenciamento ético. Os professores destacaram a falta de treinamento fornecido pela EBCI, considerando-o crucial para gerenciar adequadamente a IA no trabalho dos alunos. Isso destaca a necessidade de uma regulamentação que regule seu uso em ambientes educacionais. Concluindo, as ferramentas de IA estão presentes na maioria dos cursos da EBCI para planejamento e suporte metodológico, mas é essencial que as autoridades ofereçam treinamento e proponham regulamentações para reger seu uso por alunos e professores.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Iria Briceño-Álvarez
                    [1] => Wilson Hernández Arroyo
                    [2] => Adrián Murillo-González
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 1
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2025-02-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.35643/Info.30.1.1
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/482
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://informatio.fic.edu.uy/index.php/informatio/article/view/482/643
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => es
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => RESERVED
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)