Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 10
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 2019
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Social4Science: Uncovering Connections and Trends in the Diffusion of Scientific Knowledge on Social Networks@en
                    [1] => Social4Science: descubrir conexiones y tendencias en la difusión del conocimiento científico en las redes sociales@es
                    [2] => Social4Science:: Desvendando Conexões e Tendências na Difusão de Conhecimento Científico nas Redes Sociais@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => With the significant increase in the use of social media, it is becoming increasingly crucial to understand how scientific publications are disseminated and debated on these online platforms. The analysis of these interactions and the circulation of scientific research has been the subject of study in the field of altmetrics, offering important results on the perception and sharing of science by the general public. This paper aims to present an innovative platform for collecting and analyzing social data related to scientific publications, with an emphasis on the video-sharing platform YouTube. The platform, called Social4Science, was developed to collect and analyze social data from YouTube, providing a deeper understanding of how scientific publications are disseminated and discussed on social media. By correlating social data with scientific information, Social4Science offers a comprehensive analysis of various metrics, making it possible to identify trends and patterns in discussions about scientific publications. The results obtained indicate that the proposed platform is highly promising, providing a more comprehensive understanding of the interaction between science and the public. In addition, it opens up new perspectives for future research in this area, highlighting its potential for significant advances.@en
                    [1] => Con el aumento significativo del uso de las redes sociales, cada vez es más crucial comprender cómo se difunden y debaten las publicaciones científicas en estas plataformas en línea. El análisis de estas interacciones y de la circulación de la investigación científica ha sido objeto de estudio en el campo de la altmetría, ofreciendo importantes resultados sobre la percepción y el intercambio de la ciencia por parte del público en general. El objetivo de este artículo es presentar una plataforma innovadora para recopilar y analizar datos sociales relacionados con las publicaciones científicas, haciendo hincapié en la plataforma de intercambio de vídeos YouTube. La plataforma, denominada Social4Science, se desarrolló para recopilar y analizar datos sociales de YouTube, proporcionando una comprensión más profunda de cómo se difunden y discuten las publicaciones científicas en los medios sociales. Al correlacionar los datos sociales con la información científica, Social4Science ofrece un análisis exhaustivo de diversas métricas, lo que permite identificar tendencias y patrones en los debates sobre publicaciones científicas. Los resultados obtenidos indican que la plataforma propuesta es muy prometedora, ya que proporciona una comprensión más completa de la interacción entre la ciencia y el público. También abre nuevas perspectivas para futuras investigaciones en este ámbito, destacando su potencial para lograr avances significativos.@es
                    [2] => Com o aumento significativo do uso das mídias sociais, torna-se cada vez mais crucial compreender como as publicações científicas são disseminadas e debatidas nessas plataformas online. A análise dessas interações e da circulação da pesquisa científica tem sido objeto de estudo na área de altmetria, oferecendo resultados importantes sobre a percepção e compartilhamento da ciência pelo público em geral. Este trabalho visa apresentar uma plataforma inovadora para a coleta e análise de dados sociais relacionados a publicações científicas, com ênfase na plataforma de compartilhamento de vídeos, o YouTube. A plataforma, denominada Social4Science, foi desenvolvida para coletar e analisar dados sociais do YouTube, proporcionando uma compreensão mais profunda de como as publicações científicas são divulgadas e discutidas nas mídias sociais. Ao correlacionar dados sociais com informações científicas, a Social4Science oferece uma análise abrangente de diversas métricas, possibilitando a identificação de tendências e padrões nas discussões sobre publicações científicas. Os resultados obtidos indicam que a plataforma proposta é altamente promissora, fornecendo uma compreensão mais abrangente da interação entre a ciência e o público. Além disso, abre novas perspectivas para futuras pesquisas nessa área, destacando seu potencial para avanços significativos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Rafael Gonçalo Pereira Ribeiro
                    [1] => Thiago Magela Rodrigues Dias
                    [2] => Patrícia Mascarenhas Dias
                    [3] => Ronaldo Ferreira Araújo
                    [4] => Emerson de Sousa Costa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Produção científica@pt
                    [1] => Mídias sociais@pt
                    [2] => Altmetria@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 53
                    [nr] => nero
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-07-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.18225/ci.inf.v53i.6822
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/ciinf/article/view/6822
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/ciinf/article/view/6822/6746
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-sa/4.0
                )

        )

)