Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 10
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 2019
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Mapeamento de sistemas de gerenciamento de documentos acadêmicos e expedição de diploma digital em universidades@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The evolution of technology provided significant changes in the production and use of information, influencing organizations and decision-making processes. In the public sector, especially in Higher Education Institutions (HEIs), it is mandatory, by legal determination, the effective use of electronic media in most of the academic activities. This article aimed to carry out a technological mapping about the existence of academic documents management systems, aiming to develop a technology that satisfies the needs of the HEIs, both in the organization of the students collection, as well as in the issuance of diplomas in digital format. For this, purpose, researchs was carried out on scientific articles, on the CAPES and Scielo databases, computer program records (RCPs) from the INPI and patents through the ORBIT. Based on the data analysis, it was possible to perceive the relevance of the development of this technology and, from that, a SWOT Matrix and a technological Roadmap were elaborated, containing the favorable and critical aspects in the strategic planning of the proposed product. It was found, from the mapping, that despite  the existence of RCP intended for use in academic activities, no systems were found to manage these to documents, nor to issue a digital diploma, in this procedure, it was possible to identify the technologies necessary for the development of a new PRC that meet all the established requeriments, as well as their application in the short, medium and long-terms.@en
                    [1] => La evolución de la tecnología ha provocado cambios significativos en la producción y uso de información, influyendo en las organizaciones y los procesos de toma de decisiones. En el sector público, especialmente en las Instituciones de Educación Superior (IES), es obligatorio, por determinación legal, el uso efectivo de los medios electrónicos en la mayoría de las actividades académicas. Este artículo tuvo como objetivo realizar un mapeo tecnológico sobre la existencia de sistemas de gestión documental académica, con el objetivo de desarrollar una tecnología que satisfaga las necesidades de las IES, tanto en la organización de la colección de archivos de los estudiantes, como en la emisión de diplomas en formato digital. Para ello, se investigaron artículos científicos, bases de datos CAPES y Scielo, registros de programas informáticos (RPC) del INPI y patentes a través de la ORBIT. A partir del análisis de los datos se pudo percibir la relevancia del desarrollo de esa tecnología y, a partir de ello, se elaboró una Matriz DAFO y um Roadmap tecnológico, que contiene los aspectos favorables y críticos en la planificación estratégica del producto propuesto. A partir del mapeo se encontró que, aunque existan RPC para uso en actividades académicas, no fueron encontrados sistemas de gestión documental, ni que posibiliten la emisión de diploma digital. En ese procedimiento también fueron identificadas las tecnologías necesarias para el desarrollo de un nuevo RPC que atendan a todos los requisitos establecidos, además de permitir su aplicación a corto, medio y largo plazo.@es
                    [2] => A evolução da tecnologia proporcionou mudanças significativas na produção e uso das informações, influenciando as organizações e os processos de tomada de decisão. No setor público, especialmente, nas Instituições de Ensino Superior (IESs), é obrigatório, por determinação legal, o uso efetivo dos meios eletrônicos na maioria das atividades acadêmicas. Este artigo objetivou realizar um mapeamento tecnológico acerca da existência de sistemas de gerenciamento de documentos acadêmicos, visando desenvolver uma tecnologia que satisfaça as necessidades das IES, tanto na organização do acervo dos discentes, quanto na expedição de diplomas em formato digital. Para tanto, foram realizadas pesquisas em artigos científicos, nas bases CAPES e Scielo, registros de programa de computador (RPCs) a partir do INPI e patentes por meio do ORBIT. Com base na análise de dados, foi possível perceber a relevância do desenvolvimento da referida tecnologia e, a partir disso, elaborou-se uma Matriz SWOT e um Roadmap tecnológico, contendo os aspectos favoráveis e críticos no planejamento estratégico do produto proposto. Verificou-se, a partir do mapeamento, que apesar da existência de RPCs destinados ao uso nas atividades acadêmicas, não foram encontrados sistemas que realizem o gerenciamento desses documentos, tampouco para emissão de diploma digital. Nesse procedimento, foi possível identificar as tecnologias necessárias ao desenvolvimento de um novo RPC que atendam a todos os requisitos estabelecidos, assim como a sua aplicação a curto, médio e longo prazos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Keylha Santana Hüller
                    [1] => Jorge Henrique Coelho Gomes
                    [2] => Vivianni Marques Leite dos Santos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Inovação tecnológica. acervo digital. discente.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 51
                    [nr] => 3
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-12-31
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.18225/ci.inf.v51i3.5497
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.18225/ci.inf.v51i3.5497.g5801
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/ciinf/article/view/5497
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/ciinf/article/view/5497/5801
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-sa/4.0
                )

        )

)