Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 771
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Mediation of reading and alterity in Literacy Education@en
                    [1] => Mediação da leitura e alteridade na Educação Literária@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It discusses the mediation of reading from the perspective of literary education starting from the understanding of theconcept of alterity. It takes as a conceptual reference the philosophical studies of Emmanuel Lévinas and Paul Ricoeur onalterity. It presents itself as a research question: what is the place of alterity in the mediation of reading in contemporaryliterary education, in these difficult times of individualism, isolation, silence and the subtraction of rights? It discusses theimplications of reading mediation by taking into account the reader’s subjectivities in relation to text and languages. Thisseeks to understand how the educational action in literary education can contribute to the dialogicity of knowledge of eachhuman being. It concludes that the act of reading can contribute to the development of reflective and critical knowledge thatunderpins the construction of knowledge. This generates modes of resistance to totalitarian, centralizing and asymmetricviews, which insist on the reduction of human rights. Reading can therefore offer another route through language andculture, not subordinated to forms of domination.
Keywords: Literary education. Mediation of reading. Alterity.@en
                    [1] => Discute a mediação da leitura na perspectiva da educação literária a partir da compreensão do conceito de alteridade. Tomacomo referência conceitual os estudos filosóficos de Emmanuel Lévinas e Paul Ricoeur acerca da alteridade. Apresenta comoquestão de pesquisa: qual o lugar da alteridade na mediação da leitura na educação literária contemporânea, nesses temposdifíceis de individualismo, isolamento, silenciamento e de subtração de direitos? Discute as implicações da mediação daleitura levando-se em consideração as subjetividades do leitor em relação ao texto e às linguagens. Busca compreendercomo a ação pedagógica na educação literária pode contribuir no que concerne à dialogicidade das experiências de cadaser humano. Conclui que o ato de ler pode contribuir para o desenvolvimento de saberes reflexivos e críticos que alicerçama construção do conhecimento, gerando modos de resistência às visões totalitárias, centralizadoras e assimétricas queteimam em reduzir os direitos humanos e a autonomia dos sujeitos. A leitura, portanto, pode propor outro caminho pormeio da linguagem e da cultura, não subordinada às formas de dominação.
Palavras-chave: Educação literária. Mediação de leitura. Alteridade.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Lidia Eugenia Cavalcante
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 4
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-01-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.1809-4783.2020v30n4.57262
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57262
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57262/32635
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57262/32636
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57262/32638
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2021 Informação & Sociedade: Estudos
                        )

                )

        )

)