Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 765
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The teaching of Subject Analysis: in search of a methodology@en
                    [1] => O ensino da Análise de Assunto: em busca de uma metodologia@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Indexing is one of the most important processes in SRI to guarantee the retrieval and access to information, but the indexer does not always have specialized training in the area of handling document content, both from a technical and theoretical point of view. Therefore, it is a process that must be taught and learned by librarians in all its aspects, as it is a specialized training, within the scope of the library science course. This article aimed to take a look at the existing literature in order to know what has actually been researched about teaching subject analysis, to improve the subjectivity of this process and contribute to the teaching and learning of subject analysis, within the scope of undergraduate courses in Library Science. This research involved theoretical, empirical, descriptive and applied procedures, with a qualitative approach in relation to the analysis of the specialized literature in the area, with partial results of reflections carried out within the scope of the PQ-CNPq research project. It was found that there are many gaps to be solved in relation to the teaching of subject analysis due to its subjective character, and that, therefore, requires logical and cognitive reasoning from the student, in addition to knowledge of linguistics and documentary typology. It became evident the need to have a well-structured course, composed of themes that enable learning, and the development of skills necessary to carry out the subject analysis activity, having a balance between theory and practice.
Keywords: Teaching Subject Analysis. Teaching of Indexing. Methodologies. Subject Analysis. Indexing.@en
                    [1] => A indexação é um dos processos mais importantes em SRI para garantir a recuperação da informação e o acesso a ela, mas nem sempre o indexador possui uma formação especializada na área de tratamento de conteúdos de documentos, tanto do ponto de vista técnico quanto do ponto de vista teórico. Sendo assim, é um processo que deve ser ensinado e aprendido pelos bibliotecários em todos os seus aspectos, por ser uma formação especializada, no âmbito do curso de biblioteconomia. Este artigo teve como objetivo lançar um olhar sobre a literatura existente com o intuito de conhecer o que de fato tem sido pesquisado sobre o ensino da Análise de assunto, para melhorar a subjetividade desse processo e contribuir para o ensino e a aprendizagem dessa disciplina, no âmbito dos cursos de graduação em Biblioteconomia. Esta pesquisa envolveu procedimentos de natureza teórica, empírica, descritiva e aplicada, com abordagem qualitativa em relação à análise da literatura especializada da área, com resultados parciais de reflexões realizadas no âmbito do projeto de pesquisa PQ-CNPq. Constatou-se que existem muitas lacunas a serem resolvidas em relação ao ensino da Análise de assunto pelo seu caráter subjetivo, e que, por conseguinte, requer do aluno raciocínios lógicos e cognitivos, além de conhecimento da linguística e da tipologia documental. Ficou evidente a necessidade de se ter um curso bem estruturado, composto de temáticas que possibilitem o aprendizado e o desenvolvimento de habilidades necessárias para a realização da atividade de análise de assunto, tendo um equilíbrio entre a teoria e a prática.
Palavras-chave: Ensino da Análise de Assunto. Ensino da Indexação. Metodologias. Análise de Assunto. Indexação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Gercina Ângela de Lima
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 4
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-01-12
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.1809-4783.2020v30n4.57182
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57182
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57182/32591
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57182/32592
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/57182/32593
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2021 Informação & Sociedade: Estudos
                        )

                )

        )

)