Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 7
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 808
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => A  sistematização como um recurso para o planejamento da prática da leitura literária no sistema socioeducativo@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article focuses on planning actions for literary reading in environments of restricted liberty. It aims to discuss the systematization of reading practices for the development of reading skills among adolescents subject to socioeducational measures. It begins with a literature review of research that has investigated the impacts of reading practices on individual development. Aligned with the theoretical scope of Library Science and related fields, it addresses the concepts of mediation and literary reading. The study is configured as descriptive research and indicates systematization as a practice that aids in planning reading actions conducive to the formation of literary readers in crisis contexts.
 
Keywords: reading mediation; systematization; crisis environment.@en
                    [1] => Este artículo se centra en la planificación de acciones para la lectura literaria en entornos de privación de libertad. Su objetivo es discutir la sistematización de las prácticas de lectura para la formación lectora de adolescentes que cumplen medidas socioeducativas. Parte de una revisión de la literatura de investigaciones que han indagado sobre los impactos de las prácticas de lectura en la formación del individuo. Se inserta en el ámbito teórico de la Biblioteconomía y áreas afines, abordando los conceptos de mediación y lectura literaria. La investigación se configura como un estudio descriptivo e indica que la sistematización es una práctica que ayuda en la planificación de acciones de lectura favorables para la formación del lector literario en contextos de crisis.
 
 
Palabra clave: mediación de la lectura; sistematización; ambiente de crisis.@es
                    [2] => Este artigo focaliza o planejamento de ações para a leitura literária em ambiente de privação de liberdade. Objetiva discutir a sistematização da prática da leitura para a formação leitora de adolescentes que cumprem medidas socioeducativas. Parte da revisão da literatura de pesquisas que já investigaram os impactos das práticas de leitura na formação do sujeito.  Insere-se no escopo teórico da Biblioteconomia e áreas afins que abordam os conceitos de mediação e leitura literária. Configura-se como uma pesquisa descritiva. Indica a sistematização como uma prática que auxilia no planejamento de ações para a leitura que favorecem a formação do leitor literário que se encontra em contexto de crise.
Palavras-chave: mediação da leitura; sistematização; ambiente de crise.
 @pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Bianca Ferraz Dos Santos
                    [1] => Patrícia Vargas Alencar
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 20
                    [nr] => 3
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-10-14
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.1809-4775.2024v20n3.70068
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/70068
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/70068/40143
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2024 Bianca Ferraz Dos Santos,  Patrícia Vargas Alencar
                        )

                )

        )

)