Array
(
    [responseDate] => 2025-01-01T15:21:41Z
    [request] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufpb.br:article/64727
                            [datestamp] => 2023-04-25T20:38:31Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => biblio:AR
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => CORPORATE UNIVERSITIES FROM A BIBLIOMETRIC PERSPECTIVE
                                            [1] => LAS UNIVERSIDADES CORPORATIVAS DESDE UNA PERSPECTIVA BIBLIOMÉTRICA
                                            [2] => Universidades corporativas a partir de uma perspectiva bibliométrica
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Strozzi, Silvio Luís
                                            [1] => Sartori, Rejane 
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Knowledge is considered an organizational capital, and in this sense, organizations increasingly invest in training to enable the continued training of their teams, with a view to generating competitive advantage. Corporate universities allow organizations to maintain these capabilities, with themes linked to the organization's vision, mission and purpose. In this contexto, this study aim to map and analyze the scientific production on corporate universities and its relationship with knowledge management and innovation. It is a bibliographic research, of exploratory character and quantitative approach, elaborated from a bibliometric analysis. The method used was the Consolidated Meta-Analytical Focus Theory. The research was carried out in the Web of Science, Scopus and Dimensions databases. The results show a connection between the corporate university theme, knowledge management and innovation. There is a reduced portfolio of scientific publications on the subject, which demands research in the area.
                                            [1] => El conocimiento es considerado un capital organizacional, y en ese sentido, las organizaciones invierten cada vez más en capacitación para posibilitar la formación continua de sus equipos, con miras a generar ventaja competitiva. Las universidades corporativas permiten a las organizaciones mantener estas capacidades, con temas vinculados a la visión, misión y propósito de la organización. En este contexto, este estudio busca mapear y analizar la producción científica de las universidades corporativas y su relación con la gestión del conocimiento y la innovación. Se trata de una investigación bibliográfica, de carácter exploratorio y de enfoque cuantitativo, elaborada a partir de un análisis bibliométrico. El método utilizado fue la Teoría del Foco Metaanalítico Consolidado. La investigación se realizó en las bases de datos Web of Science, Scopus y Dimensions. Los resultados muestran un vínculo entre la temática de la universidad corporativa, la gestión del conocimiento y la innovación. Existe un pequeño portafolio de publicaciones científicas sobre el tema, lo que demanda investigaciones en el área.
                                            [2] => O conhecimento é considerado um capital organizacional e, nesse sentido, as organizações investem cada vez mais em capacitação para possibilitar a formação continuada de suas equipes, com vistas a gerar vantagem competitiva. As universidades corporativas permitem às organizações a manutenção dessas capacitações, com temáticas vinculadas à visão, missão e propósito da organização. Nesse contexto, este estudo busca mapear e analisar a produção científica sobre universidades corporativas e sua relação com a gestão do conhecimento e a inovação. É uma pesquisa bibliográfica, de caráter exploratório e abordagem quantitativa, elaborada a partir de uma análise bibliométrica. O método utilizado foi o da Teoria do Enfoque Meta Analítico Consolidado. A pesquisa foi realizada nas bases de dados Web of Science, Scopus e Dimensions. Os resultados evidenciam uma ligação entre o tema universidade corporativa, gestão do conhecimento e inovação. Constata-se a existência de um reduzido portfólio de publicações científicas sobre o tema, o que demanda pesquisas na área.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal da Paraíba
                                    [date] => 2023-04-25
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/64727
                                            [1] => 10.22478/ufpb.1809-4775.2022v18n4.64727
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblionline; v. 18 n. 4 (2022): Biblionline; 42-60
                                            [1] => 1809-4775
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/64727/37296
                                    [rights] => Copyright (c) 2023 Silvio Luís Strozzi, Rejane Sartori
                                )

                        )

                )

        )

)