Array
(
    [responseDate] => 2025-01-01T15:21:42Z
    [request] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufpb.br:article/64512
                            [datestamp] => 2022-12-26T22:15:26Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => biblio:RP
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Technological applications and innovations in the field of information management: an analysis of the academic programs offered by iSchools
                                            [1] => Aplicações e inovações tecnológicas no campo do gerenciamento da informação: uma análise das ementas e disciplinas ofertadas pela iSchools  
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Horta, Victor
                                            [1] => Rodrigues Barbosa, Ricardo 
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article discusses the relationship between information management and thematic focused on applications and technological innovations through the curricular programs of subjects in academic education in the organization iSchools. The academic programs of 22 units of iSchools affiliated information schools were analyzed. The purpose of this article focused on the identification and analysis of the teaching areas in which information schools focus their disciplines with a technological focus in the sphere of information management and in the field of Information Science. The undergraduate and graduate programs of the 22 academic units were analyzed through the indicative titles and descriptions of the subjects' contents. In the universe of 1463 subjects, a total of 423 were selected. The main areas of education related to the technological universe in the context of iSchools were related to issues of development and use of technologies, information access and retrieval, information processing techniques and procedures , reflections on the impact of technologies, access and use of information in society, practices that result in the creation or evaluation of specialized services and instructions or methods for the managerial contexts in organizations.
                                            [1] => Neste artigo discutem-se as relações entre o gerenciamento informacional e temáticas focalizadas em aplicações e inovações tecnológicas através dos programas curriculares de disciplinas no ensino acadêmico na organização iSchools. Foram analisadas as ementas e disciplinas acadêmicas de 22 unidades de escolas de informação filiadas iSchools. O objetivo deste artigo é a identificação e análise das áreas de ensino em que as escolas de informação concentram suas disciplinas com o foco tecnológico na esfera do gerenciamento informacional e no campo da Ciência da Informação. As ementas dos programas de graduação e pós-graduação das 22 unidades acadêmicas foram analisadas através dos títulos indicativos e descrições dos conteúdos das disciplinas. No universo de 1463 disciplinas, foram selecionadas um total de 423. As principais áreas de ensino relacionadas ao universo tecnológico no contexto das iSchools foram relacionadas a questões de desenvolvimento e uso de tecnologias, acesso e recuperação da informação, técnicas e procedimentos de tratamento da informação, reflexões sobre o impacto das tecnologias, acesso e uso da informação na sociedade, práticas que resultam na criação ou avaliações de serviços especializados e instruções ou métodos para os contextos gerenciais nas organizações.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal da Paraíba
                                    [date] => 2022-12-26
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/64512
                                            [1] => 10.22478/ufpb.1809-4775.2022v18n3.64512
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblionline; v. 18 n. 3 (2022): Biblionline; 3-13
                                            [1] => 1809-4775
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/64512/36700
                                            [1] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/64512/36701
                                        )

                                    [rights] => Copyright (c) 2022 Victor Horta, Ricardo  Rodrigues Barbosa
                                )

                        )

                )

        )

)