Array
(
    [responseDate] => 2025-01-01T15:20:34Z
    [request] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufpb.br:article/61550
                            [datestamp] => 2023-04-25T20:38:31Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => biblio:AR
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Mediação assistida por animais : um estímulo ao gosto pela leitura
                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Pinheiro, Mariza Inês da Silva
                                            [1] => Goulart dos Santos, Raquel 
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Reading mediation exercised through the use of animals to help children develop a greater willingness to read offered in libraries, schools, day care centers, hospitals, animal shelters, farms, sanctuaries, among others, can be a reality. This research aimed to analyze in the scientific literature the existence and/or practice of encouraging reading with animals performed by professional librarians. The sources of information researched were: Capes Journal Portal, Brapci, BDTD, Academic Google, Google, newspapers and blogs. It presents several national and international animal-assisted reading experiences. The main authors studied were Gee (2012, 2017) and Calado (2016). Thus, it was found through the literature that mediation made with animals to aid reading is beneficial and practicable for children. However, in the researched databases it was little disseminated through the scientific literature in the area of ​​International Library Science. Regarding the national results were null, only news in newspapers and blogs about reported cases of Animal-Assisted Mediation practices - MAA.
                                            [1] => A mediação de leitura exercida através da utilização de animais para ajudar crianças a desenvolver uma maior disposição à leitura oferecida em bibliotecas, escolas, creches, hospitais, abrigos de animais, fazendas, santuários, entre outros, pode ser uma realidade. Esta pesquisa teve por objetivo analisar na literatura científica a existência e/ou prática de incentivo à leitura com animais realizados pelo profissional bibliotecário. As fontes de informações pesquisadas foram: Portal de Periódicos Capes, Brapci, BDTD, Google Acadêmico, Google, jornais e blogs. Apresenta várias experiências nacionais e internacionais de leitura assistida por animais. Constatou-se, através da literatura, que a mediação feita com animais para auxiliar a leitura é benéfica e praticável para as crianças. Entretanto, nas bases de dados pesquisadas foi pouco disseminada através da literatura científica na área da Biblioteconomia internacional. Em relação à nacional os resultados foram nulos, apenas notícias em jornais e blogs sobre casos relatados de práticas da Mediação Assistida por Animais - MAA.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal da Paraíba
                                    [date] => 2023-04-25
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/61550
                                            [1] => 10.22478/ufpb.1809-4775.2022v18n4.61550
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblionline; v. 18 n. 4 (2022): Biblionline; 61-75
                                            [1] => 1809-4775
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/61550/37299
                                    [rights] => Copyright (c) 2023 Mariza Inês da Silva Pinheiro
                                )

                        )

                )

        )

)