Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 7
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 805
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => PUBLIC LIBRARY AND STUDENT TRAINING: ANALYSIS OF SOURCES OF INFORMATION FOR SCHOOL RESEARCH IN THE AREA OF BIOLOGICAL SCIENCES@en
                    [1] => A biblioteca pública e a formação do estudante: Análise de fontes de informação para a pesquisa escolar na área de ciências biológicas@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => As part of the community that makes use of the public library, students look for this equipment to respond to their educational demands, among them, school research. Therefore, the general objective of this study was to investigate the types of information sources for school research in the area of Biological Sciences available in the collection of a public library. The specific objectives were: identifying the bibliographic materials on sciences available in the public library collection; analyze the relevance and quality of the materials found; categorize the identified sources of information. As a methodology, an exploratory analysis of the sources of information available in the collection of the Municipal Public Library Professor Francisco Tibúrcio de Oliveira, located in Santa Luzia, municipality of the metropolitan region of Belo Horizonte, was chosen. Thus, a technical visit was made to the institution, so that the researchers were able to evaluate the bibliographic materials. The collection found can be categorized into four distinct types: theoretical books, paradidactic books, reference works and textbooks. The analysis of informational materials shows a lack of information sources that can adequately support school research. Although such criticisms are necessary to highlight the lack of investment in the public library by the municipality, the institution´s relevance to the community as a non-formal learning environment is emphasized.@en
                    [1] => Como parte de la comunidad que hace uso de la biblioteca pública, los estudiantes buscan este equipamiento para dar respuesta a sus demandas educativas, entre ellas, la investigación escolar. Por tanto, el objetivo general de este estudio fue investigar los tipos de fuentes de información para la investigación escolar en el área de Ciencias Biológicas disponibles en la colección de una biblioteca pública. Los objetivos específicos fueron: identificar los materiales bibliográficos sobre ciencias disponibles en el fondo de la biblioteca pública; analizar la relevancia y calidad de los materiales encontrados; categorizar las fuentes de información identificadas. Como metodología, se eligió un análisis exploratorio de las fuentes de información disponibles en la colección de la Biblioteca Pública Municipal Profesor Francisco Tibúrcio de Oliveira, ubicada en Santa Luzia, municipio de la región metropolitana de Belo Horizonte. Así, se realizó una visita técnica a la institución, para que los investigadores pudieran evaluar los materiales bibliográficos. La colección encontrada se categorizó en cuatro tipos distintos: libros teóricos, libros paradidácticos, obras de referencia y libros de texto. El análisis de los materiales informativos muestra una falta de fuentes de información que puedan respaldar adecuadamente la investigación escolar. Si bien tales críticas son necesarias para resaltar la falta de inversión en la biblioteca pública por parte del municipio, se enfatiza la relevancia de la institución para la comunidad como un ambiente de aprendizaje no formal.@es
                    [2] => Como parte da comunidade que faz uso da biblioteca pública, os estudantes procuram esse equipamento para responder às suas demandas educacionais, dentre elas, a pesquisa escolar. Diante disso, o objetivo geral desse estudo foi investigar as tipologias de fontes de informação para pesquisa escolar na área de Ciências Biológicas disponíveis no acervo de uma biblioteca pública. Como objetivos específicos elencou-se: identificar os materiais bibliográficos sobre ciências disponíveis no acervo da biblioteca pública; analisar a pertinência e qualidade dos materiais encontrados; categorizar as fontes de informação identificadas. Como metodologia, optou-se pela análise exploratória das fontes de informação disponíveis no acervo da Biblioteca Pública Municipal Professor Francisco Tibúrcio de Oliveira, localizada em Santa Luzia, município da região metropolitana de Belo Horizonte. Dessa forma, foi realizada uma visita técnica à instituição, de maneira que os pesquisadores puderam avaliar os materiais bibliográficos. O acervo encontrado foi categorizado em quatro tipologias distintas: livros teóricos, livros paradidáticos, obras de referência e livros didáticos. A análise dos materiais informacionais acusa uma escassez de fontes de informação que possam embasar adequadamente uma pesquisa escolar. Apesar de tais críticas serem necessárias para evidenciar a falta de investimento na biblioteca pública por parte do município, ressalta-se a pertinência da instituição para a comunidade como ambiente de aprendizagem não formal.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jéssica Patrícia Silva de Sá
                    [1] => Glauber Ronaldo Gonçalves dos Santos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 16
                    [nr] => 2
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-10-29
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.1809-4775.2020v16n2.54637
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/54637
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/biblio/article/view/54637/31843
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2020 Jéssica Patrícia  Silva de Sá, Glauber Ronaldo  Gonçalves dos Santos
                        )

                )

        )

)