Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 765
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => THE IMPORTANCE OF MEDIATION FOR THE CONSTRUCTION OF A RANGE OF USERS IN THE CONTEXT OF INFORMATION@en
                    [1] => A importância da mediação para a construção de uma autonomia no contexto dos usuários da informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Analyzes the concepts of autonomy/heteronomy within the Philosophy and Education. It presents as a condition problematizing the following questions: How mediation can contribute information to think about autonomy for the users of information? How can we relate the theoretical insights of some scholars on autonomy / heteronomy, such as Kant, Piaget. Vygotsky and Paulo Freire to mediation processes information? Aims to discuss the general perceptions of autonomy/heteronomy within the philosophy and education, with a view to implementation in the mediation of information in order to attend to a range of information users and specific objectives: a) Reflect on perceptions theoretical autonomy / heteronomy in Kant and Piaget b) Review the concepts of autonomy in Vygotsky and Paulo Freire, and c) Identify and evaluate opportunities for mediation of information as to construct a range of information users. The methodology of a research-level exploratory design literature. It concludes that the concept of autonomy / heteronomy is relevant for application in the context of mediation of information, in order to build a range of information relating to ownership by the user in a dialogue, socio-historical and emancipatory.@en
                    [1] => Analisa as concepções de autonomia/heteronomia no seio da Filosofia e da Educação. Apresenta como condição problematizadora as seguintes perguntas: Como a mediação da informação pode contribuir para se pensar uma autonomia por parte dos usuários da informação? Como podemos relacionar as percepções teóricas de alguns estudiosos sobre autonomia/heteronomia, tais como Kant, Piaget. Vygotsky e Paulo Freire aos processos de mediação da informação? Tem como objetivo geral discutir sobre as percepções de autonomia/heteronomia no âmbito da Filosofia e Educação, com vistas a sua aplicação no contexto da mediação da informação, visando atentar para uma autonomia dos usuários da informação e como objetivos específicos: a) Refletir sobre percepções teóricas de autonomia/heteronomia em Kant e Piaget; b) Analisar as concepções de autonomia em Vygotsky e Paulo Freire; e c) Identificar e avaliar possibilidades de aplicação da mediação da informação como construto para uma autonomia dos usuários da informação. A metodologia consta de uma pesquisa de nível exploratório com delineamento bibliográfico. Conclui que a concepção de autonomia/heteronomia é relevante para aplicação no contexto da mediação da informação, com vistas a construção de uma autonomia relativa a apropriação da informação pelo usuário de forma dialógica, sócio-histórica e emancipadora.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jonathas Luiz Carvalho Silva
                    [1] => Henriette Ferreira Gomes
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Autonomia. heteronomia. mediação. usuários da informação. apropriação da informação.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 23
                    [nr] => 2
                    [year] => 2013
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2013-08-12
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/12958
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/12958/9683
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)