Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 19
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 765
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Information visualization and graphic literacy: issues for research@en
                    [1] => Visualización de la información y la alfabetización gráfica: temas para la investigación@es
                    [2] => Visualização de informação e alfabetismo gráfico: questões para a pesquisa@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The interaction of information visualization technologies and Brazilian people literacies is the theme of this paper. Based on a brief literature review (not an exhaustive one) about infographics and visualization, it is to be considered the existence of a gap, initially undesirable, between the efforts in the infographics production (and other forms of information visualization) and the expansion of the reader’s literacy. The impact of this discrepancy has grown due to the increasing social circulation of the visualization techniques, especially through the news production. A counterpoint between the discourse that projects a positive view of information visualization and the official data on reading skills in Brazil is made. Once found the gap between them, comes the conclusion that researches to integrate the two aspects of meaning production are necessary.@en
                    [1] => La interacción entre las tecnologías de visualización de la información y la alfabetización de los lectores de Brasil es el tema de este trabajo. Sobre la base de una breve revisión (no exhaustiva) de la literatura sobre los gráficos por ordenador, se considera que existe una amplia, indeseable, en principio, de los esfuerzos de producción (infografía y visualización de información de otro tipo) y la expansión de la alfabetizaciones lector . El impacto de esta discrepancia ha aumentado debido a las técnicas de visualización tienen un movimiento cada vez más social, especialmente por medio de la producción periodística. Se trata de un contraste entre el discurso que proyecta una manifestación positiva de la información y los datos oficiales sobre las habilidades de lectura de cartas en Brasil. Encontrado el espacio entre ellos, se concluye por la necesidad de una investigación que integran ambos aspectos de la producción de sentido.@es
                    [2] => A interação entre as tecnologias de visualização de informações e os letramentos do leitor brasileiro é o tema deste trabalho. Com base em uma breve revisão (não exaustiva) da literatura sobre infografia, considera-se a existência de um intervalo, em princípio indesejável, entre os esforços da produção de infográficos (e outras formas de visualização da informação) e a ampliação dos letramentos do leitor. O impacto dessa discrepância tem aumentado em razão de as técnicas de visualização terem cada vez mais circulação social, especialmente por meio da produção jornalística. Faz-se um contraponto entre o discurso que projeta positivamente a visualização de informação e dados oficiais sobre habilidades de leitura de gráficos no Brasil. Constatado o gap entre um e outro, conclui-se pela necessidade de pesquisas que integrem os dois aspectos da produção de sentidos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ana Elisa Ribeiro
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Letramento visual. leitura@pt
                    [1] => Infografia. visualização de informação@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 22
                    [nr] => 1
                    [year] => 2012
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2012-05-25
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/9594
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/9594/7359
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)