Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 20
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 17
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => A model for creative information management in digital scenarios: the potential of the information professional@en
                    [1] => Un modelo de gestión creativa de la información en escenarios digitales: el potencial del profesional de la información@es
                    [2] => Um modelo para gestão informacional criativa em cenários digitais: o potencial do profissional da informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Introduction: virtual, in a way, seems to encompass what is opposed to the real. However, since its use to designate the so-called digital environment, we can see the convergence between worlds that are theoretically so opposed. In the digital cosmos, social media are an abundant source of data, information, and knowledge. In this scenario, contemporary information professionals must deal with the vast amount of information available, which is still seen as a challenging task. Previous studies have reported challenges in promoting innovation in digital spaces, as well as the need for methods to encourage it in the field of Information Science. Objective: to present a model to help information professionals practice digital media today. Methodology: qualitative, basic research, with an unsystematic, exploratory-descriptive, theoretical bibliographical survey. Results: a model is presented that can be applied in practice, with stages, tools, and resources that match the competences expected of information professionals in view of the networked society in which they operate. Conclusions: the proposed framework can help alleviate the challenges involved in information management in digital environments; it guarantees that information professionals are up-to-date in the face of current challenges; it tends to foster creativity and innovation in these professionals to solve complex problems.@en
                    [1] => Introducción: lo virtual, en cierto modo, parece englobar lo que se opone a lo real. Sin embargo, desde su uso para designar el llamado entorno digital, podemos observar la convergencia entre mundos teóricamente tan opuestos. En el cosmos digital, los medios sociales son una fuente abundante de datos, información y conocimiento. En este escenario, los profesionales de la información contemporáneos tienen que lidiar con la ingente cantidad de información disponible, lo que sigue considerándose una tarea difícil. Estudios anteriores han informado de los retos que plantea la promoción de la innovación en los espacios digitales, así como de la necesidad de métodos para fomentarla en el ámbito de la Ciencia de la Información. Objetivo: presentar un modelo para ayudar a los profesionales de la información a practicar los medios digitales en la actualidad. Metodología: investigación cualitativa, básica, con relevamiento bibliográfico, teórico, exploratorio-descriptivo, no sistemático. Resultados: se presenta un modelo aplicable en la práctica, con etapas, herramientas y recursos que se ajustan a las competencias esperadas de los profesionales de la información ante la sociedad en red en la que se desenvuelven. Conclusiones: el marco propuesto puede ayudar a paliar los retos que implica la gestión de la información en entornos digitales; garantiza la actualización de los profesionales de la información ante los retos actuales; tiende a fomentar la creatividad y la innovación de estos profesionales para resolver problemas complejos.@es
                    [2] => Introdução: o virtual, de certa forma, tende a abranger aquilo que se opõe ao real. Entretanto, desde o seu emprego para designar o ambiente denominado digital, pode-se observar a convergência entre os mundos, teoricamente, tão opostos. No cosmos digital, as mídias sociais configuram-se como uma abundante fonte de dados, informações e conhecimento. Nesse cenário, os profissionais da informação contemporâneos precisam lidar com uma vasta quantidade de informação disponível, sendo visto, ainda, como uma tarefa difícil. Acerca disso, estudos anteriores relatam desafios em promover a inovação em espaços digitais, bem como a necessidade de métodos que a incentivem, na área de Ciência da Informação. Objetivo: apresentar um modelo que permita auxiliar a prática moderna de profissionais da informação em relação às mídias digitais. Metodologia: pesquisa qualitativa, básica, com levantamento bibliográfico assistemático, exploratório-descritiva, de ordem teórica. Resultados: apresenta-se um modelo com capacidade de aplicação prática, com etapas, ferramentas e recursos, que condiz com as competências esperadas dos profissionais da informação em vista da sociedade em rede em que se inserem. Conclusões: o modelo proposto pode contribuir para que os desafios que envolvam a gestão da informação, sejam amenizados em ambientes digitais ao garantir um direcionamento prático de atuação; permite garantir a atualidade dos profissionais da informação face os desafios atuais; possui tendência a fomentar a criatividade e a inovação destes profissionais para resolver problemas complexos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Cássio Henrique Bauer
                    [1] => Sonali Paula Molin Bedin
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Innovation@en
                    [1] => Creativity@en
                    [2] => Internet marketing@en
                    [3] => Transdisciplinarity@en
                    [4] => Innovación@es
                    [5] => Creatividad@es
                    [6] => Marketing en internet@es
                    [7] => Transdisciplinariadad@es
                    [8] => Inovação@pt
                    [9] => Criatividade@pt
                    [10] => Marketing na internet@pt
                    [11] => Transdisciplinaridade@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 29
                    [nr] => 3
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-12-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5433/1981-8920.2024v29n3p209
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/50523
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/informacao/article/view/50523/51464
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)