Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 33
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1770
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Information Practices and Critical Information Literacy as subsidies for Sustainable Development@en
                    [1] => Práticas Informacionais e Competência Crítica em Informação como subsídios para um Desenvolvimento Sustentável@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The role of information subjects as protagonists in actions that promote access and use of information in a critical and autonomous way is endorsed in the theoretical framework of Information Practices and Critical Information Literacy, thus, possibilities for interaction arise between these two approaches and practical actions around sustainable development. The objective of this article is to identify in Information Practices and Critical Information Literacy subsidies that can collaborate in practical interventions for sustainable development. The methodological path was based on bibliographical research using the resources of the Reference Databases of Periodicals in Information Science, Periodical Portal of the Coordination of Higher Education Improvement and Google Scholar. In view of this, the discussion on sustainable development is a vast and complex field of scientific research, thus, to achieve the proposed objective, an analysis was established based on 3 elements: informational demand, informational subject and actions of the informational subject and their possible relationships with the 17 sustainable development goals. In this analysis, close relationships were observed between the three axes addressed and possibilities for Information Practices and Critical Information Literacy to offer informational and learning tools to support empirical actions aimed at sustainable development. The need to deepen and encourage spaces for reflection on theoretical aspects and the perspective of strategic actions that can contribute to the 2030 Agenda and the sustainable development goals is highlighted.@en
                    [1] => O papel dos sujeitos informacionais como protagonistas em ações que promovam o acesso e o uso da informação de forma crítica e autônoma está referendado no arcabouço teórico das Práticas Informacionais e da Competência Crítica em Informação. Desse modo, surgem possibilidades de interação entre essas duas abordagens e ações práticas em torno do Desenvolvimento Sustentável. O objetivo deste artigo consiste em identificar nas Práticas Informacionais e na Competência Crítica em Informação subsídios que possam colaborar em intervenções práticas do Desenvolvimento Sustentável. O percurso metodológico foi fundamentado por uma pesquisa bibliográfica utilizando-se os recursos das Bases de dados Referenciais de Periódicos em Ciência da Informação, Portal de Periódicos da Coordenação de Aperfeiçoamento de Nível Superior e Google Acadêmico. A discussão sobre Desenvolvimento Sustentável abarca um vasto e complexo campo de pesquisas científicas, assim, para alcançar o objetivo proposto foi estabelecido uma análise embasada em 3 elementos: demanda informacional, sujeito informacional e ações do sujeito informacional e suas possíveis relações com os 17 objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Nessa análise, foram observadas estreitas relações entre os três eixos abordados e possibilidades das Práticas Informacionais e da Competência Crítica em Informação ofertarem ferramentas informacionais e de aprendizagem para subsidiar ações empíricas voltadas para o Desenvolvimento Sustentável. Ressalta-se a necessidade de aprofundar e fomentar espaços de reflexão acerca de aspectos teóricos e da perspectiva de ações estratégicas que possam contribuir com a Agenda 2030 e os objetivos do Desenvolvimento Sustentável.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Renata Lira Furtado
                    [1] => Maria Ivone Maia da Costa
                    [2] => Renata Cortinhas Bulhões
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Práticas informacionais@pt
                    [1] => Competência crítica em informação@pt
                    [2] => Desenvolvimento sustentável@pt
                    [3] => Information practices@en
                    [4] => Critical information literacy@en
                    [5] => Sustainable development@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 11
                    [nr] => 
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-12-27
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.28998/cirev.2024v11e17620
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/17620
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.seer.ufal.br/index.php/cir/article/view/17620/12405
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)