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                                            [0] => The research aims to clarify the type of business in which the library is inserted and to explain the use of marketing techniques applied to library services, analyzing the conceptual trivialization with sale and promotion, premises capable of constituting dysfunctions regarding the use of marketing in entities that do not aim at financial profit. The research is descriptive and the epistemic methodological strategy is based on the assumptions of Information Science and Administration. The result highlights the importance of employing marketing in library management strategies and its contributions to improving the well-being of society, bringing to light reflections that allow stimulating studies on the subject in libraries, inviting managers to better understand it, and thus be able to explore its potential in daily activities to satisfactorily meet the informational demands of the diverse public. It concludes that part of the library's problems arise from the inadequate use of marketing applied in its environment, and recommends empirical and practical studies in libraries to test the effectiveness of this tool, as well as proposing the inclusion of Marketing as a mandatory subject in the curriculum of Librarianship and Documentation courses.
                                            [1] => A pesquisa tem como objetivo esclarecer o tipo de negócio em que a biblioteca está inserida e explicar o uso das técnicas de marketing aplicadas aos serviços de biblioteca, analisando a banalização conceitual com venda e promoção, premissas capazes de se constituírem em disfunções quanto ao uso do marketing em entidades que não visam ao lucro financeiro. A pesquisa é descritiva e a estratégia metodológica epistêmica fundamenta-se nos pressupostos da Ciência da Informação e da Administração. O resultado ressalta a importância de empregar o marketing às estratégias de gestão de bibliotecas e as suas contribuições para a melhoria do bem-estar da sociedade, trazendo à luz reflexões que permitem estimular estudos acerca do tema em biblioteca, convidando os gestores para mais bem compreendê-lo, e assim poder explorar suas potencialidades nas atividades diárias para atender de forma satisfatória as demandas informacionais do público diverso. Conclui que parte dos problemas da biblioteca decorre do emprego inadequado do marketing aplicado em seu ambiente, e recomenda estudos empíricos e práticos em biblioteca para testar a efetividade dessa ferramenta, bem como propõe a inserção do Marketing como disciplina obrigatória no currículo dos cursos de Biblioteconomia e Documentação.
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