Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 59
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 475
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The Knowledge worker@en
                    [1] => El Trabajador del conocimiento@es
                    [2] => O trabalhador do conhecimento no contexto da organização@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It discusses the concept of Knowledge Worker, the ways of using this term and the respective implications for Knowledge Management (KM), especially in face of the scenario of intense changes in organizational environments associated with the use of technologies. From this discussion, it will be presented a form of designation of knowledge workers that favours KM practices in contemporary organizations, in line with the social paradigm of Information Science. The research that supports the discussion follows a qualitative exploratory methodology, based on a narrative literature review that summarizes and criticizes the different ways of using the term. The results found confirm previous findings in the sense of the non-systematic and vague use of the term knowledge worker, being frequent its use without prior conceptualization, which hinders its use as a category of analysis. Despite this, there is a tendency to try to identify the knowledge worker as a special class, an elite of workers, with relevant consequences for organizations. The article concludes by pointing out that the term knowledge worker would be better treated as an ideal type that encapsulates the relevant attributes and allows for flexible application, according to the objectives and strategies of each organization, or even each project, and not as a definition that establishes strict categories.@en
                    [1] => Se discute el concepto de Trabajador del Conocimiento, las formas de utilización de este término y las respectivas implicaciones para la Gestión del Conocimiento (GC), especialmente frente al escenario de intensos cambios en los ambientes organizacionales asociados al uso de tecnologías. A partir de esta discusión, se presentará una forma de designación de los trabajadores del conocimiento que favorezca las prácticas de GC en las organizaciones contemporáneas, en consonancia con el paradigma social de la Ciencia de la Información. La investigación que sustenta la discusión sigue una metodología cualitativa exploratoria, basada en una revisión narrativa de la literatura que resume y critica las diferentes formas de utilización del término. Los resultados encontrados confirman hallazgos anteriores en el sentido del uso no sistemático y vago del término trabajador del conocimiento, siendo frecuente su uso sin conceptualización previa, lo que dificulta su utilización como categoría de análisis. A pesar de ello, existe una tendencia a tratar de identificar al trabajador del conocimiento como una clase especial, una élite de trabajadores, con consecuencias relevantes para las organizaciones. El artículo concluye señalando que el término trabajador del conocimiento sería mejor tratado como un tipo-ideal que encapsula los atributos relevantes y permite una aplicación flexible, según los objetivos y estrategias de cada organización, o incluso de cada proyecto, y no como una definición que establece categorías estancas.@es
                    [2] => Discute o conceito de Trabalhador do Conhecimento, as formas de uso desse termo e as respectivas implicações para a Gestão do Conhecimento (GC), especialmente diante do cenário de intensas mudanças nos ambientes organizacionais associadas ao uso de tecnologias. A partir dessa discussão, será apresentada uma forma de designação dos trabalhadores do conhecimento que favoreça as práticas de GC nas organizações contemporâneas, em linha com o paradigma social da Ciência da Informação. A pesquisa que fundamenta a discussão segue metodologia exploratória qualitativa, baseada numa revisão narrativa de literatura que sumariza e critica as diferentes formas de uso do termo. Os resultados encontrados confirmam achados anteriores no sentido do uso não sistemático e vago do termo trabalhador do conhecimento, sendo frequente sua utilização sem prévia conceituação, o que prejudica seu uso como categoria de análise. Apesar disso, existe uma tendência de tentar identificar o trabalhador do conhecimento como uma classe especial, uma elite de trabalhadores, com consequências relevantes para as organizações. O artigo conclui apontando que o termo trabalhador do conhecimento seria melhor tratado como um tipo-ideal que encapsule os atributos relevantes e permita uma aplicação flexível, de acordo com os objetivos e estratégias de cada organização, ou mesmo cada projeto, e não como uma definição que estabeleça categorias estanques.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Anderson Luís Cambraia Itaborahy
                    [1] => Ivette Kafure Muñoz
                    [2] => Lillian Maria Araujo de Resende Alvares
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 13
                    [nr] => 3
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2023-12-27
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.2236-417X.2023v13n3.67061
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/67061
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/67061/38792
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2023 Perspectivas em Gestão & Conhecimento
                        )

                )

        )

)