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                                            [0] => Organizational knowledge is an essential element for all sorts of organizations once it increases and evolves organizational practices and processes. In this context, a ‘space maker’, also called hackerspace, is an important research object since knowledge arises from the relationship between members and activities executed in them. This article aims to explore how emotions impact the process of knowledge creation in hackerspaces. For this, qualitative research was conducted, in which interviews were conducted with members of a hackerspace. The outcomes indicate that social life, expertise, and hackerspace’s infrastructure together shape three pillars which support knowledge creation inside hackerspaces. In this sense, our main contribution to the knowledge management area is that organizations could closely look at those three pillars to be more innovative and competitive.
                                            [1] => O conhecimento organizacional é um elemento essencial para todas as organizações. Tal conhecimento aumenta e evolui na medida em que as organizações estruturam suas práticas e processos. Nesse contexto, um “espaço maker”, em particular o hackerspace, é um importante objeto de pesquisa, uma vez que o conhecimento surge das relações entre os membros e atividades que são realizadas.  Nesse sentido, o objetivo deste artigo é identificar como as emoções impactam no processo de criação do conhecimento em hackerspaces. Para tanto, foi conduzida uma pesquisa qualitativa, na qual foram conduzidas entrevistas com membros de um hackerspace. Os resultados apontam que o convívio social, a expertise e a infraestrutura são os três pilares que sustentam a criação do conhecimento em ambientes do tipo hackerpaces. Nesse sentido, a nossa contribuição é que as organizações olhem esses pilares para que sejam mais inovadoras e competitivas no mercado em que atuam. 
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