Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 59
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 475
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Análise das representações sociais sobre inovação dos colaboradores da área de Tecnologia da Informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article aims to investigate the social representations of innovation by employees of companies in the information technology area. The relevance of this research is justified by the importance of the innovation construct, a strictly human element, pointed out as relevant in IT companies for increasing their competitiveness and sustainability. This research can be characterized as exploratory, empirical, and descriptive. The evocation of words was used based on the Theory of Social Representations in the perspective of the structural approach, central core theory, and the peripheral system. The criteria adopted for selecting the analysis units were typicality, employees of IT companies, consolidated business with more than 42 months of existence, accessibility, and ease of access to the sample. Data collection was carried out through a questionnaire with a free evocation of words. The research sample had 153 respondents, employees in the IT area, and 80.39% of employees work in companies with more than 100 employees. The research results indicate, through social representations, that employees of companies in the IT area understand the concept of innovation, interpret creativity as the first step towards innovation, see incremental and disruptive innovation as relevant and conceive of technology as a base element to obtain innovation.@en
                    [1] => Este artículo tiene como objetivo investigar las representaciones sociales de la innovación por parte de los empleados de las empresas en el área de tecnología de la información. La relevancia de esta investigación se justifica por la importancia del constructo innovación, un elemento estrictamente humano, señalado como relevante en las empresas de TI para aumentar su competitividad y sostenibilidad. Esta investigación se puede caracterizar como exploratoria, empírica y descriptiva. Se utilizó la evocación de palabras con base en la Teoría de las Representaciones Sociales en la perspectiva del enfoque estructural, la teoría del núcleo central y el sistema periférico. Los criterios adoptados para la selección de las unidades de análisis fueron tipicidad, empleados de empresas de TI, negocios consolidados con más de 42 meses de existencia, accesibilidad y facilidad de acceso a la muestra. La recolección de datos se realizó a través de un cuestionario con evocación libre de palabras. La muestra de la investigación contó con 153 encuestados, empleados del área de TI, y el 80,39% de los empleados trabajan en empresas con más de 100 empleados. Los resultados de la investigación indican, a través de las representaciones sociales, que los empleados de las empresas del área de TI comprenden el concepto de innovación, interpretan la creatividad como el primer paso hacia la innovación, ven como relevante la innovación incremental y disruptiva y conciben la tecnología como un elemento base para obtener la innovación. @es
                    [2] => Esta artigo tem como objetivo investigar as representações sociais sobre inovação dos colaboradores de empresas da área de tecnologia da informação. A relevância desta pesquisa justifica-se pela importância do constructo inovação, elemento estritamente humano, apontado como relevante nas empresas da área de TI por aumentar sua competitividade e sustentabilidade. Esta pesquisa pode ser caracterizada como exploratória, empírica e descritiva. Utilizou-se a evocação de palavras fundamentado pela Teoria das Representações Sociais na perspectiva da abordagem estrutural, teoria do núcleo central e o sistema periférico. Os critérios adotados para seleção das unidades de análise foram a tipicidade, colaboradores de empresas de TI,  negócio consolidado com mais de 42 meses de existência,  acessibilidade e facilidade de acesso à amostra. A coleta de dados realizou-se por meio de um questionário com a evocação livre de palavras. A amostra da pesquisa contou com 153 respondentes, colaboradores da área de TI, sendo que, 80,39% dos colaboradores trabalham em empresas com mais de 100 funcionários. Os resultados da pesquisa apontam, por meio das representações sociais, que os colaboradores de empresas da área de TI compreendem o conceito de inovação, interpretam a criatividade como o primeiro passo para a inovação, enxergam como relevante a inovação incremental e de ruptura e concebem a tecnologia como elemento base para se obter a inovação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Kleber Netto Fonseca
                    [1] => Renata de Sousa da Silva Tolentino
                    [2] => Fabrício Ziviani
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 12
                    [nr] => 2
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-08-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.2236-417X.2022v12n2.62953
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/62953
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/62953/36046
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2022 Perspectivas em Gestão & Conhecimento
                        )

                )

        )

)