Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 59
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1348
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => THE LEADERSHIP SYSTEM IN KNOWLEDGE INTENSIVE ORGANIZATIONS@en
                    [1] => O EL SISTEMA DE LIDERAZGO EN LAS ORGANIZACIONES INTENSIVAS EN CONOCIMIENTO@es
                    [2] => O sistema de liderança nas organizações intensivas em conhecimento@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This study proposes to analyze leadership as a system. Therefore, this theoretical essay is based on systemism and locates the organization as a subsystem of the society system and leadership as a subsystem of the organization, which has the function of developing, promoting innovations and changes or supporting management in this system and in its environment. Being a leader must be seen as a transitory role to be played by different people, in different situations, to achieve specific goals. As results, the role of leaders facilitates the existence and availability of necessary information and knowledge through organizational processes and has a significant impact on organizational effectiveness. Likewise, management support is a critical factor in sustaining the success of KM in organizations, where leadership provides the management environment that encourages KM through the creation and reuse of knowledge by the organization´s members, providing the appropriate resources. It is concluded that the leadership system is the set of resources and processes that operate to create new realities in the organization and that this system leverages KM in KIO through 27 possible activities. The discussion allows for advancing in the understanding of the importance that the leadership system exerts on knowledge-intensive organizations, which, connected to the knowledge management system, can activate the implementation of the strategy and confer greater effectiveness on the organization.@en
                    [1] => Este estudio propone analizar el liderazgo como sistema. Por tanto, este ensayo teórico parte del sistemismo y, a partir de ahí, ubica a la organización como un subsistema del sistema sociedad y al liderazgo como un subsistema de la organización, el cual tiene la función de desarrollar, promover innovaciones y cambios o apoyar la gestión en este ámbito. sistema y su entorno. Ser (o ser) un líder debe verse como un papel transitorio que deben desempeñar diferentes personas, en diferentes situaciones, para lograr objetivos específicos. En consecuencia, la actuación de los líderes está dirigida a facilitar la existencia y disponibilidad de la información y el conocimiento necesarios a través de los procesos organizacionales, con un impacto significativo en la eficacia organizacional. Asimismo, el apoyo de la dirección es un factor crítico para sostener el éxito de la GC en las organizaciones, donde el liderazgo proporciona el entorno de gestión que fomenta la GC a través de la creación y reutilización del conocimiento por parte de los miembros de la organización, proporcionando los recursos adecuados. Se concluye que el sistema de liderazgo es el conjunto de recursos y procesos que operan para crear realidades en la organización y que este sistema potencia la KM en las ICO a través de 27 actividades posibles. La discusión permite avanzar en la comprensión de la importancia que ejerce el sistema de liderazgo en las organizaciones intensivas en conocimiento, que conectado al sistema de gestión del conocimiento puede activar la implementación de la estrategia y dar mayor efectividad a la organización.@es
                    [2] => Este estudo propõe analisar a liderança como sistema. Para tanto, este ensaio teórico se apoia no sistemismo e, a partir daí, localiza a organização como subsistema do sistema sociedade e a liderança como um subsistema da organização, que tem a função de desenvolver, promover inovações e mudanças ou dar suporte à gestão nesse sistema e no respectivo ambiente. Ser (ou estar) líder deve ser visto como um papel transitório a ser exercido por diferentes pessoas, em diferentes situações, para alcançar objetivos específicos. Como resultados, a atuação dos líderes é direcionada a facilitar a existência e a disponibilidade das informações necessárias e do conhecimento por meio de processos organizacionais, com um impacto significativo na efetividade organizacional. Da mesma forma, o apoio da gerência é um fator crítico para sustentar o sucesso da GC nas organizações, em que a liderança proporciona o ambiente de gestão que encoraja a GC por meio da criação e reutilização do conhecimento pelos membros da organização, fornecendo os recursos adequados. Conclui-se que o sistema de liderança é o conjunto de recursos e processos que operam para criar realidades na organização e que esse sistema alavanca a GC nas OIC por meio de 27 possíveis atividades. A discussão permite avançar no entendimento da importância que o sistema de liderança exerce sobre as organizações intensivas em conhecimento, que conectada ao sistema de gestão do conhecimento pode ativar a implementação da estratégia e conferir maior efetividade à organização.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Helen Fischer Günther
                    [1] => Cristiano José Castro de Almeida Cunha
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 12
                    [nr] => especial
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-03-21
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.22478/ufpb.2236-417X.2022v12nespecial.62060
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/62060
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/62060/35158
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2022 Perspectivas em Gestão & Conhecimento
                        )

                )

        )

)