Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 59
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 475
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => THE INFLUENCE OF ORGANIZATIONAL CULTURE ON THE QUALITY AND PERFORMANCE MANAGEMENT SYSTEM IN AN ELECTRICITY COMPANY@en
                    [1] => LA INFLUENCIA DE LA CULTURA ORGANIZACIONAL EN EL SISTEMA DE GESTIÓN DE CALIDAD Y RENDIMIENTO EN UNA EMPRESA ELÉCTRICA@es
                    [2] => A influência da cultura organizacional no sistema de gestão da qualidade e no desempenho em uma empresa de energia elétrica@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Identifying the culture and adapting it in order to get the best out of an organization is not an easy task, as it involves working on deep dimensions of the community. To ensure that the quality management system delivers the expected benefits, improving the performance of the entire corporation, a series of conditions must be observed, with the understanding and management of the organizational culture being one of those conditions. Therefore, the objective of this research is to understand the relationship between the organizational culture, the quality management system and the performance, taking as a scenario a company in the electric sector. To reach the objective, an exploratory research was carried out, with a quantitative approach, with the use of a structured questionnaire, as an instrument of data collection. The structural equation modeling technique was used to test the conceptual model proposed in the research. The results demonstrate a significant and positive influence of the Organizational Culture on the Quality Management System and the Quality Management System on Performance. In addition, it was found that the organization has predominant organizational cultures of the Market and Hierarchy types, which can be explained by the characteristics of the electricity sector.@en
                    [1] => Identificar la cultura y adaptarla para sacar lo mejor de una organización no es tarea fácil, ya que implica trabajar en dimensiones profundas de la comunidad. Para asegurar que el sistema de gestión de la calidad entregue los beneficios esperados, mejorando el desempeño de toda la corporación, se deben observar una serie de condiciones, siendo la comprensión y gestión de la cultura organizacional una de esas condiciones. Por tanto, el objetivo de esta investigación es comprender la relación entre la cultura organizacional, el sistema de gestión de la calidad y el desempeño, tomando como escenario una empresa del sector eléctrico. Para alcanzar el objetivo se realizó una investigación exploratoria, con enfoque cuantitativo, con el uso de un cuestionario estructurado, como instrumento de recolección de datos. Se utilizó la técnica de modelado de ecuaciones estructurales para probar el modelo conceptual propuesto en la investigación. Los resultados demuestran una influencia significativa y positiva de la Cultura Organizacional en el Sistema de Gestión de la Calidad y el Sistema de Gestión de la Calidad en el Desempeño. Además, se encontró que la organización tiene culturas organizacionales predominantes del tipo Mercado y Jerarquía, lo cual puede explicarse por las características del sector eléctrico.@es
                    [2] => Identificar a cultura e adequá-la no sentido de se obter o melhor de uma organização não é uma tarefa fácil, pois envolve trabalhar dimensões profundas da coletividade. Para garantir que o sistema de gestão da qualidade entregue os benefícios esperados, melhorando o desempenho de toda a corporação, uma série de condições devem ser observadas, sendo o entendimento e a gestão da cultura organizacional uma dessas condições. Sendo assim, o objetivo dessa pesquisa é compreender a relação entre a cultura organizacional, o sistema de gestão da qualidade e o desempenho, tendo como cenário uma empresa do setor elétrico. Para se chegar ao objetivo, foi realizada uma pesquisa exploratória, de abordagem quantitativa, com a utilização de um questionário estruturado, como instrumento de coleta de dados. A técnica de modelagem de equações estruturais foi utilizada para testar o modelo conceitual proposto na pesquisa. Os resultados demonstram uma influência significativa e positiva da Cultura Organizacional sobre o Sistema de Gestão da Qualidade e do Sistema de Gestão da Qualidade sobre o Desempenho. Ademais, verificou-se que a organização possui culturas organizacionais predominantes dos tipos Mercado e Hierarquia, o que pode ser explicado pelas características do setor de energia elétrica.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Rafael Augusto de Oliveira Sanches
                    [1] => Eric de Paula Ferreira
                    [2] => Fábio Corrêa
                    [3] => Dárlinton Barbosa Feres Carvalho
                    [4] => Fernando Silva Parreiras
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 12
                    [nr] => 1
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-04-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/59126
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/59126/35377
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2022 Perspectivas em Gestão & Conhecimento
                        )

                )

        )

)