Array
(
    [responseDate] => 2025-01-01T15:14:41Z
    [request] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2243
                            [datestamp] => 2024-12-20T18:13:27Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => revistaacervo:DOS
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Nationalism in Brazilian advertising in the 1970s: the case of the “Jeca Tatu” award and the “Uniting Brazil in a big hug” campaign
                                            [1] => El nacionalismo en la publicidad brasileña en los años 1970: el caso del premio “Jeca Tatu” y la campaña “Uniendo a Brasil en un gran abrazo”
                                            [2] => O nacionalismo na publicidade brasileira nos anos 1970  : o caso do prêmio “Jeca Tatu” e a campanha “Unindo o Brasil num grande abraço”
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Castro Netto, David
                                            [1] => Priori, Angelo
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The aim of this text is to analyze how Brazilian advertising operated during the Brazilian military dictatorship, specifically during the second half of the 1970s. By examining the “Jeca Tatu” award (1978) and the Bamerindus bank campaign, “Uniting Brazil in a Big Hug” (1977), we will demonstrate that Brazilian advertising (advertising professionals, agencies, and trade institutions) became involved in the communication project of the military dictatorship, breaking the boundary between official propaganda and commercial advertising.
Keywords: culture; military dictatorship, nationalism; propaganda.
                                            [1] => El objetivo de este texto es analizar cómo actuó la publicidad brasileña durante la dictadura militar brasileña, específicamente durante la segunda mitad de los años 1970. A partir del análisis de la premiación “Jeca Tatu” (1978) y de la campaña del banco Bamerindus, “Uniendo a Brasil en un gran abrazo” (1977), demostraremos que la publicidad brasileña (profesionales de la publicidad, agencias e instituciones de clase) se involucró en el proyecto de comunicación de la dictadura militar, rompiendo la frontera entre propaganda oficial y publicidad comercial.
Palabras clave: cultura; dictadura militar; nacionalismo; propaganda.
                                            [2] => O objetivo deste texto é analisar como a publicidade brasileira atuou durante a ditadura militar brasileira, especificamente durante a segunda metade dos anos 1970. A partir da análise da premiação “Jeca Tatu” (1978) e da campanha do banco Bamerindus, “Unindo o Brasil num grande abraço” (1977), demonstraremos que a publicidade brasileira (profissionais da propaganda, agências e instituições de classe) se envolveu no projeto de comunicação da ditadura militar, rompendo a fronteira entre propaganda oficial e publicidade comercial.
Palavras-chave: cultura; ditadura militar; nacionalismo; propaganda.
                                        )

                                    [publisher] => Arquivo Nacional
                                    [date] => 2024-12-20
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/2243
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Acervo; Vol. 37 No. 3 (set./dez. - 2024): O impacto do golpe e da ditadura no Brasil: 1964-2024; 1-27
                                            [1] => Acervo; Vol. 37 Núm. 3 (set./dez. - 2024): O impacto do golpe e da ditadura no Brasil: 1964-2024; 1-27
                                            [2] => Acervo; v. 37 n. 3 (set./dez. - 2024): O impacto do golpe e da ditadura no Brasil: 1964-2024; 1-27
                                            [3] => 2237-8723
                                            [4] => 0102-700X
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/2243/2197
                                            [1] => https://revista.arquivonacional.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/2243/2198
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2024 David Castro Netto, Angelo Priori
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)