Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 16
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Perception of educators on open educational resources (OER) repositories in higher education@en
                    [1] => Percepción de educadores sobre repositorios de recursos educativos abiertos (REA) en la educación superior@es
                    [2] => Percepção de educadores sobre repositórios de recursos educacionais abertos (REA) no ensino superior@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: Repositories of open educational resources (OER), driven by national and institutional policies, have been created by different countries to support teaching and learning. Considering the various functionalities that OER repositories present, this study aims to capture the perception of educators from higher education Brazilian institutions about the importance and the use of these repositories for research, use of OER and support for teaching practices.
Methods: In addition to qualitative and exploratory research, this study adopts quantitative methods, aiming to analyze and compare the responses obtained through the application of a questionnaire with 130 respondents.
Results: Based on the results, most of the features of the OER repositories obtained a medium and high degree of evaluation regarding their importance and use. It was also observed that the assessed items were assigned a higher degree of importance than degree of use.
Conclusions: Thus, it is concluded that although most of the functionalities of the repositories are important and used by educators, it is necessary to explore those that demonstrate medium and low valuation in importance and use, in order to promote OER in teaching and learning practices, with the aim of support of incentive policies for the creation of OER and guidelines for the adoption of OER, considering open licenses for use.@en
                    [1] => Objetivo: Diferentes países han creado repositorios de recursos educativos abiertos (REA), impulsados ​​por políticas nacionales e institucionales, para apoyar la enseñanza y el aprendizaje. Considerando las diversas funcionalidades que presentan los repositorios de REA, este estudio tiene como objetivo capturar la percepción de los educadores de instituciones de educación superior brasileñas sobre la importancia y el uso de estos repositorios para la investigación, el uso de REA y el apoyo a las prácticas docentes.
Método: Además de la investigación cualitativa y exploratoria, este estudio adopta métodos cuantitativos, con el objetivo de analizar y comparar las respuestas obtenidas mediante la aplicación de un cuestionario con 130 encuestados.
Resultado: Según los resultados, la mayoría de las funciones de los repositorios de REA recibieron una calificación media y alta en términos de su importancia y uso. También se observó que se atribuyó un mayor grado de importancia que el grado de utilización a los ítems evaluados.
Conclusiones: Así, se concluye que, si bien la mayoría de las funcionalidades de los repositorios son importantes y utilizadas por los educadores, es necesario explorar aquellas que demuestran importancia y uso medio y bajo, con el fin de promover los REA en las prácticas de enseñanza y aprendizaje, con el apoyo a políticas de incentivos para la creación de REA y lineamientos para la adopción de REA, considerando licencias de uso abierto.
 
 @es
                    [2] => Objetivo: Os repositórios de recursos educacionais abertos (REA), impulsionados por políticas nacionais e institucionais, têm sido criados por diferentes países para dar suporte ao ensino e aprendizagem. Considerando as várias funcionalidades que os repositórios de REA apresentam, este estudo tem como objetivo captar a percepção de educadores das instituições de ensino superior brasileiras sobre a importância e a utilização desses repositórios para a pesquisa, uso de REA e apoio às práticas de ensino.
Método: Além da pesquisa de cunho qualitativo e exploratório, este estudo adota métodos quantitativos, visando analisar e comparar as respostas obtidas por meio da aplicação de questionário com 130 respondentes.
Resultado: Com base nos resultados, a maioria das funcionalidades dos repositórios de REA obteve grau de valoração média e alta quanto à sua importância e utilização. Observou-se, também, a atribuição de maior grau de importância do que grau de utilização aos itens avaliados.
Conclusões: Assim, conclui-se que, embora a maioria das funcionalidades dos repositórios sejam importantes e utilizadas pelos educadores, é necessário explorar aquelas que demonstram valoração média e baixa importância e uso, de modo a promover os REA nas práticas de ensino e aprendizagem, com o apoio de políticas de incentivo para a criação de REA e de diretrizes de adoção de REA, considerando as licenças abertas de uso.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Geisa Meirelles Drumond
                    [1] => Mirian Picinini Méxas
                    [2] => Lidia Angulo Meza
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Open educational resources@en
                    [1] => Educational repositories@en
                    [2] => Higher education@en
                    [3] => Educators@en
                    [4] => Recursos educativos abiertos@es
                    [5] => Repositorios educativos@es
                    [6] => Enseã±anza superior@es
                    [7] => Educadores@es
                    [8] => Recursos educacionais abertos@pt
                    [9] => Repositã³rios educacionais@pt
                    [10] => Ensino superior@pt
                    [11] => Educadores@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 30
                    [nr] => 
                    [year] => 2025
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-11-29
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5007/1518-2924.2025.e99827
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/99827
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/99827/58014
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/99827/58015
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/99827/58358
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)