Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 6
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 812
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Peer Feedback and its impact on university students’ writing performance@en
                    [1] => Peer Feedback and its impact on university students’ writing performance@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Introduction: This study addresses issues in students’ academic writing by proposing peer feedback as a strategy to improve university students’ advanced (B1 - B2) academic writing skills. The intervention took place over a sixteen-week course at a private university in Guayaquil, Ecuador. Method: An action research was conducted, integrating quantitative (pre- and post-tests) and qualitative (questionnaire) instruments to determine if sixty freshman university students would improve their writing skills in terms of structure, fluency, and accuracy. Results: Students demonstrated improvement in their writing, with a Cohen’s d = 0.39. Students’ feedback reported both benefits and challenges in providing peer feedback. Conclusions: Despite limitations for both students and the teacher, peer feedback can be considered a strategy to raise students’ awareness of their own writing errors at advanced level. Other EFL teachers and coordinators can gain new insights from this study.@en
                    [1] => Introdução: Havia questões na escrita acadêmica dos alunos que precisavam ser abordadas. Este estudo propõe o feedback dos pares como uma estratégia para melhorar as habilidades de escrita acadêmica avançada (B1 - B2) de estudantes universitários. A intervenção durou um curso de dezesseis semanas oferecido em uma universidade privada em Guayaquil, Equador. Método: Foi realizada uma pesquisa-ação. Ele integrou instrumentos quantitativos (pré e pós-testes) e qualitativos (questionário) para determinar se sessenta estudantes universitários calouros melhoraram sua habilidade de escrita em estrutura, fluência e precisão. Resultados: Os alunos melhoraram sua própria escrita com um d de Cohen = 0,39. As opiniões dos alunos relataram benefícios e desafios ao fornecer feedback aos colegas. Conclusões: Apesar das limitações para alunos e professores, o feedback dos pares pode ser considerado uma estratégia para sensibilizar os alunos para os seus próprios lapsos de escrita ao nível avançado. Outros professores e coordenadores de inglês como língua estrangeira podem ter novos insights a partir deste estudo.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Fernando Intriago Cañizares
                    [1] => Maria Rossana Ramírez-Ávila
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Inglês como uma língua estrangeira@pt
                    [1] => Ensino superior@pt
                    [2] => Opinião dos pares@pt
                    [3] => Efl writing@en
                    [4] => Higher education@en
                    [5] => Peer feedback@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 13
                    [nr] => novas
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-11-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5380/atoz.v13i0.90734
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufpr.br/atoz/article/view/90734
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufpr.br/atoz/article/view/90734/53008
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => en
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                )

        )

)