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                                            [0] => Introduction: Down's Syndrome is one of the most common disabilities in the world population. In this context, there is a set of specific demands that concern the possibilities of support, both for people with the syndrome and for those who share their routine. Objective: The aim was to professionals' perceptions of the information services and products available to people with Down's products available to people with Down's Syndrome in libraries in the city of São Carlos, in the state of São Paulo, Brazil. Paulo, Brazil. Methodology: A survey was carried out in the context of the human sciences, of an exploratory, cross-sectional nature, using data collection instrument developed for the research. The participants' answers to the structured questions were described by simple frequency of absolute numbers. and for the answers to the open open questions, thematic analysis with grouping of categories was applied. Results: The librarians had no specific specific training information demands of people with Down Syndrome, but they are interest in seeking information and training to improve their professional practice and promote social justice and accessibility. Conclusions: There was a need for continuing education on the subject and for librarians to be aware of the specific information needs of all audiences, especially when it comes to serving people with Down's Syndrome in libraries. It is essential to invest in training, interprofessional partnerships and technological resources in order to offer an inclusive, accessible and quality service for all.
                                            [1] => Introdução: A Síndrome de Down configura-se como uma das deficiências de maior incidência na população mundial. Nesse contexto, há um conjunto de demandas específicas que dizem respeito às possibilidades de suporte, tanto para as pessoas com a síndrome quanto para aquelas que compartilham da sua rotina. Objetivo: Buscou-se compreender a percepção dos profissionais bibliotecários sobre os serviços e produtos informacionais disponíveis para pessoas com Síndrome de Down, nas bibliotecas da cidade de São Carlos, no Estado de São Paulo, Brasil. Metodologia: Realizou-se uma pesquisa de levantamento, no contexto das ciências humanas, de caráter exploratório, transversal, empregando-se um instrumento de coleta de dados desenvolvido para a pesquisa. As respostas dos participantes para as questões estruturadas foram descritas por frequência simples de número absoluto e, para as respostas das questões abertas, foi aplicada a análise temática com agrupamento de categorias. Resultados: Embora os bibliotecários participantes da pesquisa tenham indicado que não tiveram formação específica para atender demandas informacionais de pessoas com Síndrome de Down, manifestaram que possuem interesse em buscar informações e formação para aprimorar sua prática profissional e promover a justiça social e a acessibilidade. Conclusões: Observou-se a necessidade de educação continuada em relação às especificidades informacionais de todos os públicos, especialmente, para o atendimento às pessoas com Síndrome de Down nas bibliotecas. É fundamental investir em capacitação, parcerias interprofissionais e recursos tecnológicos para oferecer um serviço inclusivo, acessível e de qualidade para todos.
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