Array
(
    [responseDate] => 2024-12-15T14:48:11Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23697
                            [datestamp] => 2020-06-29T14:20:53Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The formation of young researcher
                                            [1] => A formação do pesquisador juvenil
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Fialho, Janaina Ferreira
                                            [1] => Moura, Maria Aparecida
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This research covers the formative process of the young researcher through the practice of school research. The formation of young researcher is analyzed
according to the following aspects: use of sources of information, the role of library, the role of professor, the role of family, the influence of school friends
and of pedagogical policy of the school. To fulfill this objective, students,professors, one pedagogical coordinator and one librarian of two schools in Belo Horizonte (MG), one public, the other private, were interviewed.
                                            [1] => Aborda o processo de formação do pesquisador juvenil através da prática da pesquisa escolar. A formação do pesquisador juvenil é analisada sob os seguintes aspectos: o uso das fontes de informação, o papel da biblioteca, o papel do professor, o papel da família, a influência dos colegas e do projeto pedagógico da escola. Para cumprir esse propósito, foram entrevistados alunos, professores, coordenador pedagógico e bibliotecário de duas escolas de Belo Horizonte (MG), uma escola pública e outra particular.
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2007-11-20
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23697
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 10 No. 2 (2005)
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 10 Núm. 2 (2005)
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 10 n. 2 (2005)
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23697/19164
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)