Array
(
    [responseDate] => 2024-12-15T14:48:54Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23639
                            [datestamp] => 2020-06-29T14:05:41Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The librarian's contribution to Environmental Education
                                            [1] => A contribuição do bibliotecário para a Educação Ambiental
                                        )

                                    [creator] => Cardoso, Nathalice Bezerra
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblioteconomia
                                            [1] => Educador
                                            [2] => Educação Ambiental
                                            [3] => Meio Ambiente
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => I discussed the contribution of the librarian to the Environmental Education, showing his importance as an educator, bringing not only theoretical knowledge but also action for people in order to increase their ecologically good habits. As the librarian is considered one of the professionals who disseminates information, it is believed that he cannot stay out of these discussions. Librarians as citizens and professionals must also act in this area, working in the best possible way to disseminate environmental information, creating strategies, networks, projects and other actions to keep people aware of it and reduce the impact of humans on the environment. This research also shows that librarianship has and must relate to environmental education, so this work helps to generate critical thoughts, to achieve environmentally good behavior, and contributes to a sustainable development in the region.

Key words: Librarianship. Educator. Environmental Education. Environment.
                                            [1] => Discutir a contribuição do bibliotecário para a Educação Ambiental, mostrando a importância dele como educador, levando o conhecimento teórico e ações práticas para as pessoas com o intuito de que tenham hábitos ecologicamente corretos. Apresenta o perfil do bibliotecário considerando-o profissional que dissemina a informação, acreditando que ele não pode ficar de fora dessas discussões; também estes enquanto cidadãos e profissionais também devem atuar nessa área, ajudando da melhor forma possível a disseminar a informação ambiental, criando estratégias, redes, projetos e outras ações para conscientizar as pessoas e diminuir o impacto do ser humano no meio ambiente. Ressalta que a área de Biblioteconomia tem e deve se relacionar com a Educação Ambiental, assim esse profissional estará contribuindo para gerar pensamentos críticos, alcançar comportamentos ecologicamente corretos, além de contribuir para o desenvolvimento sustentável da região. 

Palavras-chave: Biblioteconomia. Educador. Educação Ambiental. Meio Ambiente
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2010-06-24
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23639
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 No. 2 (2010); 140-162
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 15 Núm. 2 (2010); 140-162
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 15 n. 2 (2010); 140-162
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23639/19102
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)