Array
(
    [responseDate] => 2024-12-15T14:49:41Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23583
                            [datestamp] => 2020-06-29T13:54:59Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => USE OF INFORMATIONAL RESOURCES IN EDUCATION
                                            [1] => Utilização de recursos informacionais na educação
                                        )

                                    [creator] => Bueno, Silvana Beatriz
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Fontes de informação
                                            [1] => Professores
                                            [2] => Educação.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The research approaches the educational context and its purpose is to understand how the search, the selection, the access and the use of information sources by Elementary and Middle School teachers takes place and relates to the teaching activities developed in school.
The results in the use of information sources in the teaching practice showed that the activity fostered dialogue, there was a greater interest by the students, positive results in learning and a better quality in teaching.
                                            [1] => A pesquisa está inserida no contexto educacional e se propôs a compreender como ocorrem a busca, a seleção, o acesso e o uso de fontes de informação pelos professores do Ensino Fundamental da Escola, e sua relação com as atividades de ensino desenvolvidas. Os resultados do uso de fontes de informação na prática de ensino evidenciaram que a atividade propiciou o diálogo entre professor e alunos, e que houve maior interesse dos alunos, resultados positivos na aprendizagem e melhor qualidade no ensino.
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2009-03-17
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23583
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 No. 1 (2009); 66-76
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 1 (2009); 66-76
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 14 n. 1 (2009); 66-76
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23583/19046
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)