Array
(
    [responseDate] => 2024-12-15T14:50:19Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/23537
                            [datestamp] => 2020-06-29T13:50:13Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The use of information sources by business consultants: a study on a consulting market in Belo Horizonte
                                            [1] => Uso de fontes de informação por consultores empresariais: um estudo junto ao mercado de consultoria de Belo Horizonte
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Pereira, Frederico Cesar Mafra
                                            [1] => Barbosa, Ricardo Rodrigues
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Thirty sources used by business consultants were identified and categorized according to the origin (internal/external), proximity (personal/non-personal) and media (electronic/non-electronic). The behavior of the consultants for seeking information was identified, with emphasis on the frequency, perceived relevance and reliability. Electronic sources are more frequently accessed: personal sources are more relevant and reliable. The behavior of the consultants as for information use was identified: to make sense of the changes of the external environmental, to build knowledge or support decision-making. This last aspect was considered the main objective of information search for the consultants
                                            [1] => Identificadas 30 fontes utilizadas por consultores, categorizadas quanto à origem (internas/externas), proximidade (pessoais/impessoais) e mídia (eletrônicas/ não-eletrônicas). Identificado o comportamento de busca dos consultores, relacionado à freqüência, relevância e confiabilidade das fontes. Fontes eletrônicas possuem maior freqüência; fontes pessoais são mais relevantes e confiáveis. Identificado o comportamento de uso da informação dos consultores: para dar sentido às mudanças do ambiente externo, construir conhecimento ou embasar a tomada de decisão, sendo este o principal objetivo quando da busca de informações pelos consultores.
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2008-04-04
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23537
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2008); 95-111
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2008); 95-111
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2008); 95-111
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23537/19001
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)