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                    [0] => This paper argues that causation theory has a role in discussions about knowledge in the virtual context. Drawing on cultural studies, it suggests that the fragmentation of rational knowledge in the postmodern world has produced a focus on information that is unaware of its history. A knowledge gap has been produced that needs careful consideration by those people and institutions advocating the use of virtual technologies. Virtuality is about a politics of convenience, where contemporary knowledge is characterized by two modes of action: mathematics and marketing. The paper suggests that contemporary capitalism fits well with this type of knowledge. It argues that other ways of conceptualizing causal relationships between information-knowledge are necessary in the virtual world.@en
                    [1] => A teoria da causalidade desempenha papel fundamental nas discussões sobre conhecimento no contexto virtual. Do ponto de vista dos estudos culturais, sugere que a fragmentação do conhecimento racional no mundo pós-moderno produziu ênfase na informação, ignorando sua história. Têm-se produzido lacunas do conhecimento que necessitam de consideração criteriosa por parte das pessoas e instituições que defendem o uso das tecnologias virtuais. A virtualidade é quase uma política de conveniência na qual o conhecimento contemporâneo caracteriza-se por duas formas de ação: matemática e ‘marketing’. Argumenta que o capitalismo contemporâneo se adapta melhor a esse tipo de conhecimento. Defende que outras formas de conceituação dos relacionamentos causais entre informação e conhecimento são necessárias no mundo virtual.@pt
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