Array
(
    [responseDate] => 2024-12-14T08:51:05Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/22312
                            [datestamp] => 2020-06-25T17:16:56Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => From foundations to the production of meaning
                                            [1] => Dos fundamentos da significação à produção do sentido
                                        )

                                    [creator] => Mari, Hugo
                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => In this text we'll discuss some aspects of conceptual formation and conceptual representation, considering the ways this question has been formulated in the development of Semantie Theories for natural languages, in the last decades. In association with this conceptual approach, we will show its relevance for the understanding of linguistic actions. Therefore, in the first section, we’ll try to set up the difference between knowing, representing and informing, in the limits of this formulation; further we'll discuss knowing and representing, according to a kind of conceptual representation, that is, meaning calculus; finally, we'll emphasize a possible model to realize informing as a component of speech acts, henee in a meaning production dimension.
                                            [1] => Discute alguns aspectos da formação e da representação de conceitos, a partir do estatuto que esta questão assumiu no desenvolvimento das Teorias Semânticas para as línguas naturais, nos últimos tempos. Em complemento a este enfoque conceitual, destaca-se a sua importância na compreensão de práticas de linguagem específicas. Assim, na primeira parte, tenta-se estabelecer uma diferença entre conhecer, representar e informar, no âmbito desta abordagem; na seqüência discute-se, em torno de um formato de representação conceitual - o cálculo do significado, conhecer e representar; e, finalmente, ressalta-se uma feição possível - a produção do sentido - para o informar na constituição de atos de fala.
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2008-03-06
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22312
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 1 No. 1 (1996)
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 1 Núm. 1 (1996)
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 1 n. 1 (1996)
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22312/17920
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)