Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 27
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 676
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Generative Artificial Intelligence and ChatGPT: an investigation into perception in Education@en
                    [1] => Inteligência Artificial Generativa e ChatGPT: uma investigação sobre seu potencial na Educação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This text presents a literature review exploring the impacts of the ChatGPT chatbot in the educational context. The guiding question of this study is: what are the potentialities and limitations of the application of Artificial Intelligence (ChatGPT) in Education? To answer this question, a systematic search was carried out in databases for recent articles on ChatGPT and education, selecting ten studies based on criteria such as relevance and quality. The results and discussion highlighted the potential of ChatGPT as a valuable complementary tool in the automated generation of content and personalized assessments. However, they also revealed crucial limitations such as flawed logic, inaccurate responses and bias. Ethical issues such as encouraging plagiarism and inhibiting students’ creativity are latent concerns that require careful pedagogical strategies. It is concluded that there is still much to be investigated before a safe and effective integration of ChatGPT into educational practice.@en
                    [1] => Este texto apresenta uma revisão de literatura, explorando os impactos do chatbot ChatGPT no contexto educacional. A questão norteadora deste estudo é: quais são as potencialidades e limitações da aplicação da Inteligência Artificial (ChatGPT) na Educação? Para responder a essa questão, foi realizada uma busca sistemática em bases de dados por artigos recentes sobre ChatGPT e Educação, tendo sido selecionados 10 estudos a partir de critérios como relevância e qualidade. Os resultados e a discussão evidenciaram o potencial do ChatGPT como uma valiosa ferramenta complementar na geração automatizada de conteúdos e avaliações personalizadas. No entanto, revelaram também limitações cruciais, como lógica falha, respostas imprecisas e enviesamento. Questões éticas, como o estímulo ao plágio e a inibição da criatividade dos alunos, são preocupações latentes que exigem estratégias pedagógicas cuidadosas. Conclui-se que ainda há muito a ser investigado antes de uma integração segura e eficaz do ChatGPT na prática educacional.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Cleosanice Barbosa Lima
                    [1] => Agostinho Serrano
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Estratégias pedagógicas@pt
                    [1] => Ferramenta complementar@pt
                    [2] => Tecnologias digitais@pt
                    [3] => Pedagogical strategies@en
                    [4] => Complementary tool@en
                    [5] => Digital technologies@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 36
                    [nr] => 
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-10-30
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10839
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/10839/11696
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)