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                                            [0] => The development of information literacy is the basis of lifelong learning and a fundamental human right. Considering the social relevance of information literacy for social emancipation, its development is essential to implement social innovations, such as achieving the sustainable development goals. This article is an exploratory-descriptive research with a qualitative approach and consisted of a multiple case study carried out in institutions of the justice system. It aimed at proposing a generalizable model of information literacy as a factor of social innovation in the justice system, based on the perception of actors in the justice system regarding the processes by which information literacy is aligned with social innovation. Data collection was carried out as documentary research and semi-structured interviews with magistrates, members of the Public Prosecution Office, university professors (free legal assistance centers) and civil servants of the Judiciary Power and the Public Prosecution Office. Data analysis consisted of thematic content analysis, collective subject discourse analysis and Activity Theory. From the data that emerged from the interviews, the proposed model was described and explained. It is expected that this model can support future research and actions related to the performance of institutions belonging to the justice system, most notably in the implementation of the sustainable development goals of the 2030 Agenda.
                                            [1] => O desenvolvimento de competência em informação é base da aprendizagem ao longo da vida e um direito humano fundamental. Considerando-se a relevância social da competência em informação para a emancipação social, o seu desenvolvimento é essencial para concretizar inovações sociais, como o alcance dos objetivos de desenvolvimento sustentável. O presente artigo se trata de pesquisa exploratória descritiva com abordagem qualitativa e consistiu em estudo de caso múltiplo realizado em instituições do sistema de justiça, com o objetivo de propor uma matriz generalizável de competência em informação como fator de inovação social no sistema de justiça, a partir da percepção de atores do sistema de justiça a respeito dos processos pelos quais a competência em informação se alinha à inovação social. A coleta de dados se deu por pesquisa documental e entrevistas semiestruturadas com magistrados, membros do Ministério Público, professores universitários (centros de atendimento jurídico gratuito) e servidores do Poder Judiciário e do Ministério Público. A análise de dados foi feita por análise de conteúdo temática, análise do discurso do sujeito coletivo e pela Teoria da Atividade. A partir dos dados que emergiram das entrevistas, a matriz proposta foi descrita e explicada. Espera-se que esta matriz possa subsidiar futuras pesquisas e ações pertinentes à atuação das instituições pertencentes ao sistema de justiça, mais notadamente na implementação dos objetivos de desenvolvimento sustentável da Agenda 2030.
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