Array
(
    [responseDate] => 2024-11-19T12:04:14Z
    [request] => https://revista.ibict.br/p2p/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revista.ibict.br:article/7068
                            [datestamp] => 2024-09-17T00:21:32Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => p2p:TDID
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => O USO DA INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NA GESTÃO DE DOCUMENTOS E DE DADOS
                                            [1] => TITLE IN ENGLISH THE USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DOCUMENT AND DATA MANAGEMENT
                                            [2] => EL USO DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL EN LA GESTIÓN DE DOCUMENTOS Y DATOSEN
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Berno, Adriana
                                            [1] => Maria Miguel Peixe, Adriana
                                            [2] => Balsan, Jorge 
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => inteligência artificial; gestão de documentos; gestão de dados; benefícios da integração: inteligência artificial e gestão de documentos.
                                            [1] => artificial intelligence; document management; data management; benefits of integration: artificial intelligence and document management.
                                            [2] => inteligencia artificial; gestión de documentos; gestión de datos; Beneficios de la integración: inteligencia artificial y gestión documental.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => O objetivo do artigo foi evidenciar as diversas aplicações da inteligência artificial na gestão de documentos e de dados e analisar potenciais benefícios para as organizações. Na metodologia para alcançar o intuito do estudo efetuou-se uma revisão de literatura, a Inteligência Artificial – (IA) é considerada uma ferramenta gradativamente em evolução, onde tem a função de revolucionar a forma como lida-se com a gestão tanto de documentos como de dados, oferecendo soluções avançadas para captura, classificação, indexação, armazenamento e recuperação de informações e tratamento de dados. Além de automatizar tarefas repetitivas e reduzir erros, capacita sistemas a perceber e interpretar o conteúdo dos documentos, gerando insights valiosos. A Interseção da IA na gestão de documentos e dados resulta em inúmeras aplicações e benefícios. A gestão dos documentos e dados é um instrumento essencial para ser usada em qualquer organização, pois pode ser realizada, seja em formato físico ou digital o tratamento do documento e dados, pois contém informações valiosas que requerem armazenamento, organização, acesso e proteção eficientes. A gestão documental e de dados atualmente enfrenta desafios como volume de dados, falta de padronização, perda de tempo e vulnerabilidade a erros e fraudes. Nesse contexto, infere-se que a IA surge como uma solução inovadora, trazendo vantagens tanto para as empresas quanto para os usuários. A aplicação da IA na gestão documental e de dados representa uma mudança duradoura, proporcionando praticidade, conveniência e segurança aos usuários, e fortalecendo a competitividade e o valor das entidades públicas e privadas.
                                            [1] => El objetivo del artículo fue resaltar las diversas aplicaciones de la inteligencia artificial en la gestión de documentos y datos y analizar los potenciales beneficios para las organizaciones. En la metodología para lograr el objetivo del estudio se realizó una revisión de la literatura, se considera la Inteligencia Artificial – (IA) como una herramienta en progresiva evolución, donde tiene la función de revolucionar la forma en que abordamos la gestión de ambos documentos. y documentos de datos, ofreciendo soluciones avanzadas para capturar, clasificar, indexar, almacenar y recuperar información y procesar datos. Además de automatizar tareas repetitivas y reducir errores, permite que los sistemas perciban e interpreten el contenido de los documentos, generando información valiosa. La intersección de la IA en la gestión de documentos y datos genera innumerables aplicaciones y beneficios. La gestión de documentos y datos es una herramienta esencial para ser utilizada en cualquier organización, ya que se puede realizar, ya sea en formato físico o digital, el procesamiento de documentos y datos, ya que contiene información valiosa que requiere almacenamiento, organización, acceso y protección eficiente. La gestión de documentos y datos enfrenta actualmente desafíos como el volumen de datos, la falta de estandarización, la pérdida de tiempo y la vulnerabilidad a errores y fraudes. En este contexto, se infiere que la IA surge como una solución innovadora, aportando ventajas tanto a las empresas como a los usuarios. La aplicación de la IA en la gestión de documentos y datos representa un cambio duradero, brindando practicidad, conveniencia y seguridad a los usuarios, y fortaleciendo la competitividad y el valor de las entidades públicas y privadas.
                                            [2] => The objective of the article was to highlight the various applications of artificial intelligence in document and data management and analyze potential benefits for organizations. In the methodology to achieve the aim of the study, a literature review was carried out, Artificial Intelligence – (AI) is considered a gradually evolving tool, where it has the function of revolutionizing the way in which we deal with the management of both documents and documents. of data, offering advanced solutions for capturing, classifying, indexing, storing and retrieving information and processing data. In addition to automating repetitive tasks and reducing errors, it enables systems to perceive and interpret the content of documents, generating valuable insights. The intersection of AI in document and data management results in countless applications and benefits. Document and data management is an essential tool to be used in any organization, as it can be carried out, whether in physical or digital format, document and data processing, as it contains valuable information that requires efficient storage, organization, access and protection. Document and data management currently faces challenges such as volume of data, lack of standardization, loss of time and vulnerability to errors and fraud. In this context, it is inferred that AI emerges as an innovative solution, bringing advantages to both companies and users. The application of AI in document and data management represents a lasting change, providing practicality, convenience and security to users, and strengthening the competitiveness and value of public and private entities
 
                                        )

                                    [publisher] => IBICT
                                    [date] => 2024-08-08
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/7068
                                            [1] => 10.21728/p2p.2024v11n1e-7068
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => P2P & INOVAÇÃO; Vol. 11 No. 1 (2024): Publicação contínua; e-7068
                                            [1] => P2P E INOVAÇÃO; v. 11 n. 1 (2024): Publicação contínua; e-7068
                                            [2] => 2358-7814
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/7068/6806
                                            [1] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/7068/6807
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2024 Adriana Berno, Adriana Maria Miguel Peixe, Jorge Balsan
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)