Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 82
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 358
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => INFORMATION LITERACY FOR CRITICAL TRAINING IN THE USE OF INFORMATION BY HIGH SCHOOL STUDENTS: CHALLENGES AND POTENTIAL OF THE SCHOOL LIBRARY@en
                    [1] => Letramento informacional para formação crítica no uso da informação por estudantes do ensino médio: desafios e potencialidades da biblioteca escolar@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The purpose of this article is to present information literacy practices developed by the school library with high school students. To this end, we sought to conceptualize the term "information literacy" and its relationship with "educational literacy", in order to identify the challenges and possibilities encountered by schools and libraries in the pedagogical process, with regard to the use of information. The discussion is based on specialized literature in the fields of Library Science and Pedagogy. The methodology used was a systematic literature review, based on an analysis of articles retrieved from the Reference Database of Articles and Journals in Information Science. The analysis showed that information literacy practices developed through a library and school partnership, such as workshops, lectures, guided research and educational websites, among other actions, are fundamental for training students who are competent in the critical use of information.@en
                    [1] => Este artigo tem como proposta apresentar práticas de letramento informacional desenvolvidas pela biblioteca escolar com estudantes do Ensino Médio. Para tanto, buscou-se conceituar o termo “letramento informacional” e sua relação com o ‘letramento educacional’, a fim de identificar os desafios e as possibilidades encontradas pelas escolas e bibliotecas no processo pedagógico, no que diz respeito ao uso da informação. A discussão está fundamentada na literatura especializada nos campos de estudo da Biblioteconomia e da Pedagogia. A metodologia utilizada foi a revisão sistemática de literatura, a partir da análise de artigos recuperados na Base Dados Referencial de Artigos e Periódicos em Ciência da Informação. As análises mostraram que práticas de letramento informacional desenvolvidas, a partir da parceria biblioteca e escola, por exemplo, oficinas, palestras, pesquisa orientada, sites educativos, entre outras ações, são fundamentais para a formação de estudantes competentes no uso crítico da informação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jaquissom Aguiar
                    [1] => Sandra Ramos Carmo
                    [2] => Bruna Lessa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Information literacy@en
                    [1] => School library@en
                    [2] => High school@en
                    [3] => Systematic review@en
                    [4] => Letramento informacional@pt
                    [5] => Biblioteca escolar@pt
                    [6] => Revisão sistemática@pt
                    [7] => Ensino médio@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 10
                    [nr] => 1
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-09-11
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21680/2447-7842.2024v10n1ID36807
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufrn.br/bibliocanto/article/view/36807
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufrn.br/bibliocanto/article/view/36807/19198
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)