Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 79
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1475
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => TEACHING-SERVICE INTEGRATION IN HEALTHCARE TRAINING: EXPERIENCE FROM THE FACULTY OF MEDICINE OF BAHIA@en
                    [1] => Integração ensino-serviço na formação em saúde: experiência da Faculdade de Medicina da Bahia@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The text of Resolution No. 3 of June 20, 2014, which establishes the National Curricular Guidelines (DCN) for the Undergraduate Medicine Course, emphasizes that doctor training must enable him to understand the principles, guidelines and policies of the Unified Health System (SUS) presented in Brazilian Federal Constitution of 1988, and warns about the importance of including students in public health services, since the initial grades and throughout the Undergraduate Medicine course, considering that these are learning spaces (BRASIL, 2014). This article presents the experience of the Faculty of Medicine of the Federal University of Bahia (FAMEB-UFBA) in using teaching/service integration as a strategy to meet the recommendations of the DCN and the 1988 CF.@en
                    [1] => O texto da Resolução Nº 3 de 20 de junho de 2014, que institui as Diretrizes Curriculares Nacionais (DCN) do Curso de Graduação em Medicina, enfatiza que a formação do médico deve capacitá-lo a compreender os princípios, diretrizes e políticas do sistema de saúde brasileiro, explicitados na Constituição Federal de 1988, e alerta sobre a importância de inserir os estudantes nas redes de serviços de saúde públicos, desde as séries iniciais e ao longo do curso de Graduação de Medicina, considerando que estes são espaços de aprendizagem (BRASIL, 2014).  Este artigo apresenta a experiência da Faculdade de Medicina da Universidade Federal da Bahia (FAMEB-UFBA) na utilização da integração ensino/serviço, como estratégia par atender as recomendações das DCN, e da CF de 1988.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Silvana Márcia Pinheiro Santos Coelho
                    [1] => Ronaldo Ribeiro Jacobina
                    [2] => Cauã Araújo de Carvalho
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Ensino-serviço@pt
                    [1] => Medicina social@pt
                    [2] => Ensino em saúde@pt
                    [3] => Educação - bahia@pt
                    [4] => Teaching-service@en
                    [5] => Social medicine, health teaching@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 7
                    [nr] => 1
                    [year] => 2024
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2024-08-23
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.9771/rfd.v7i0.62996
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufba.br/index.php/RFD/article/view/62996
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufba.br/index.php/RFD/article/view/62996/33495
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
                )

        )

)